Hjertebanken ved onani
brevkassespørgsmål af
Den Usikre
16 år
Hej Cyberhus
Jeg er en dreng og er 16 år gammel, jeg prøvede for første gang at onanere sidste år. Da jeg ikke havde prøvet det før, så var det totalt nyt for mig. Jeg har altid ment, at det er mærkeligt at onanere, det har bare aldrig sagt mig noget. Det overtog måske lidt efterhånden, fordi jeg kunne blive ved med at skulle det. Og det var lidt irriterende også.
I starten af 2016 stoppede jeg med at onanere, fordi jeg fik hurtig og hårdt hjertebanken, når jeg gjorde det. Jeg gjorde det altid kun på toilettet. Jeg stoppede hurtigt med at gøre det, fordi jeg blev bange for, at der skulle ske mig noget. Jeg har længe tænkt over, hvad der kan være galt. Måske kunne det være stress, da jeg godt kunne være en smule stresset på det tidspunkt. Jeg er aldrig alene hjemme på den måde, så hvis jeg gør det, så kan jeg ikke gøre det "langsomt". Siden da har jeg tænkt over det, og nogle gange har jeg stadig lyst til det af en eller anden grund. Jeg er ikke sikker på, om det måske er fordi, at jeg har lyst til at have sex.
Jeg vil selvfølgelig ikke sige det til min forældre, da jeg synes, at det er mærkeligt. Og mine venner ved det heller ikke. Mit spørgsmål er ikke fordi, at jeg VIL onanere, men jeg er bare bange for at der skulle ske noget med mig, hvis jeg gjorde det. Jeg plejer altid at stoppe, når mit hjerte begynder at banke. Min bekymring ligger nok nærmer på, om det måske kunne have en effekt på mit sexliv senere.
Håber en kan hjælpe mig. Tak.

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå du bliver lidt bekymret, og derfor stopper. Jeg tror dog ikke der er noget galt med dig.
Det er helt naturligt at onanere. Langt de fleste drenge begynder når de kommer i puberteten, og mange blvier ved hele livet. Når man onanerer og også når man har sex, er det helt naturligt at pulsen stiger en del, og derfor også meget naturligt at hjertet banker mere intenst.
Når du så samtidig måske føler dig presset over at onanere mens der er andre hjemme, og du måske er bange for at blive "opdaget" så kan det også være at dit hjerte slår endnu hårdedere. Eller at du i hvert fald oplever det sådan.
Men som sagt tror jeg ikke der er noget galt med dig. Høj puls og hjertebanken er naturligt når man bliver seksuelt ophidset. Det skal selvfølgelig ikke være sådan at du oplever smerter i brystet. Hvis du gør det synes jeg du skal få det tjekket hos en læge. Bare for en sikkerheds skyld.
Men som udgangspunkt lyder det bare som om du er opstemt og derfor får hjertebanken.
Bedste hilsner
Niels-Christian