hjælp med at nyde sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
HEJ. jeg har et lille problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med. jeg har en helt vidunderlig kæreste som jeg har været sammen med i snart 15 måneder. vi har et dejligt forhold og har ret tit sex. men problemet er bare at jeg ikke rigtig nyder sex. han kommer altid når vi har sex, men jeg kan ikke rigtig mærke noget. hverken at det kilder eller noget andet. jeg kan godt lidt at have sex, bare følelse at han er inde i mig er dejlig og høre ham stønne. jeg vil bare ønske at jeg ville nyde det lidt mere og min kæreste kan mærke på mig at jeg ikke synes at det er så dejligt og vi har også snakket om det og vi ved ikke hvad vi skal gøre. jeg kan heller ikke få orgasme, når han laver noget med mig. jeg kan godt ryste i kroppen og ligge uroligt, når han laver noget på mig, men jeg føler ikke at jeg får en orgasme og det vil jeg gerne. efter vi har haft sex er han selvfølgelig træt og kan ikke mere, mens jeg ikke er træt eller noget. han får også rigtig hurtig udløsning, vi har tit kun sex i 5-6 min. inden han kommer og det er heller ikke så sjovt og det synes han heller ikke. han bliver faktisk sur på sig selv og det vil jeg ikke have. jeg håber i vil svare på mine spørgsmål hilsen den hjælpeløse..

Svar:
Hej "hjælpeløse" dreng, 16 år,
For mig at se, er det ikke et helt lille problem du står med der, selvom du selv skriver det... Men jeg tror måske jeg har nogle ideer.
For det første, så har mænd ikke nogen naturlig "nu-kommer-jeg" refleks af at få noget op bagi. Hvis det skal have nogen effekt ud over psykisk (hvilket også kan gøre meget) skal I finde din prostata. Prostaten sidder cirka 4-7 cm oppe i endetarmen, og vender ud mod maven. Den føles som en lille bule og det er altså den der skal stimuleres.
For det andet, og det ved jeg ikke om I gør i forvejen, kunne det være en ide at lægge en del vægt på forspil, hvor I kæler for hinanden, så I begge bliver opstemte. Når han så engang trænger ind i dig, kan det være du selv skal onanere imens han er i dig, for at bygge videre på det.
Det med at få orgasme er typisk et problem der opstår af at man fokuserer på det... lidt ligesom præstationsangst. Hvis du vil have nemmere ved at få orgasme har jeg to råd: 1) lær dig selv og din egen krop at kende, prøv dig frem med hvad du kan lide, når du er alene. 2) Prøv at lade være med at tænke over det, og giv dig hen til situationen. Nr 2 kan godt være helt vildt svært, men måske skal du overveje om orgasmen skal være målet i sig selv, eller om du bare skal have det lidt sjovt.
Til sidst: når din fyr kommer lidt hurtigt ifølge jer, så skal du vide at et gennemsnitligt europæisk samleje tager 5½ minut, så om det er hurtigt han kommer kan diskuteres. Hvis I vil gøre det længere, så kan I tage små pauser undervejs (hvor I eventuelt går tlbage til forspil) eller han kan prøve at tænke på noget andet ind i mellem. Husk, hvis I holder pauser, at hvis han trækker sig ud, så skal der nyt kondom på. Alternativt kan knibeøvelser få mænd til at holde længere. Knibeøvelser kan laves ved at man laver en jeg-skal-holde-mig sammentrækning i underlivet, lidt ligesom hvis han skulle tisse, men toilettet er optaget...
Jeg håber det var brugbart, det blev vidst lidt langt. Du er altid velkommen til at skrive igen.
MVH
-Sune