Hjælp! kan jeg godt blive gravid????

brevkassespørgsmål

Hjælp! kan jeg godt blive gravid????

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 11 år 1 måned siden

Hej. Jeg er en pige på fjorten år. I går var jeg sammen med min ''Kæreste'' (vi er ikke helt kærester endnu) og vi hyggede os rigtigt meget. Jeg gav ham et handjob og han gav mig finger. det jeg er bekymret omkring er, om han måske havde noget af sit eget præ-sperm på fingrene før han gav mig finger. i så fald, havde det ihvertfald siddet der i omkring fem minutter. Jeg synes ikke jeg kan mindes, at hans fingre var våde da han rørte mig dernede, men jeg er simpelhen så urolig. kan jeg godt blive gravid af det? Jeg er jomru, da jeg aldrig har haft rigtig sammenleje med nogen, jeg har kun fået finger nogle enkelte gange. Det skal også lige siges, at det først var for to uger siden, at jeg fik min første rigtige menstruation. Jeg går nede ved en akupontør, som satte gang i mit blodomløb, og så fik jeg menstruation. Derfor er min menstruation uregelmæssig. og den blev jo sådan set fremprovokeret (det vil sige at den ikke kom naturligt, men at jeg fik hjælp. jeg talte med min akupontør omkring, at næste gang det var tid til at få menstruation, skulle jeg ned og have nogle nåle i, igen. jeg håber virkelig nogen kan svare mig på det, for gud hvor er jeg bange. . Jeg har søgt meget på internettet omkring det, og der står rigtig mange forskellige ting og folk har meget delte meninger, om hvor vidt man kan blive gravid på den måde eller ej. Jeg synes bare det virker så uvirkeligt og umuligt, at jeg kan blive gravid på den måde, jeg er jo stadig jomfru og har ikke rigtig fået min menstruation ''Naturligt'' endnu. Den blev jo hjulpet godt på vej. Min første menstruation varede næsten to uger, men hvor det til sidst var meget lidt blod. Nu har jeg kun brunt udflåd og i går efter jeg havde fået finger af min kæreste, og havde været ude og løbe, der blødte jeg en lille smule. Men der er også nogle dage, hvor der godt kan komme lidt blod, eller lidt meget brunt udflåd. Vil det sige, at min menstruation ikke er helt ovre endnu? Jeg kan næsten ikke sove eller spise af bare bekymring. Jeg har overvejet, om jeg måske skal tage en fortrydelsespille, men jeg ved ikke helt om det er nogen god ide, når jo ikke engang er sikker på, at han havde noget sperm på fingrene? Jeg har læst på flere hjemmesider, at det er næsten umuligt, og at der er næsten ingen chance eller risiko for, at det vil ske, men der er også nogle der skriver, at det ikke er udelukket. Jeg fik jo ikke sådan decideret sperm om i skeden, men bare en eller to fingre, hvor der mulighvis kunne havde været noget på, men som nok er blevet tørt af i dynen, så den var helt tør.

Svar:

Hej med dig,
Det er helt naturligt at blive lidt bekymret, når det handler om sex og graviditet, så det er super fint, at du skriver herind.

Jeg kan dog berolige dig med, at det er meget meget usandsynligt, at du skulle være blevet gravid :-) Du siger, at han måske har haft præ-sperm på fingrene, da han gav dig finger, men det vil faktisk være utrolig svært at blive gravid af det - jeg vil sige, at det er nærmest umuligt.

Sædcellerne kan overleve i et godt stykke tid, når de er inde i pigen, men når de er på fingrene eller ander steder, så kan de ikke overleve særlig længe. Derudover så skal de også være stærke nok til at bevæge sig hele vejen op til et æg, som de kan befrugte. Og det er ikke engang sikkert, at der er et æg til stede på det tidspunkt, hvor han har givet dig finger. Så overordnet set, er det utrolig svært, og du kan være ganske rolig :-)

For lige at kommentere på det omkring din menstruation, så er det helt normalt, at der kan komme blod og brunt udflåd udenfor perioden, hvor din menstruation er. Når man får menstruation de første gange, så er den nemlig som regel meget uregelmæssig, så der er heller ikke grund til bekymring der :-)

Jeg håber, at det kunne berolige dig, og at det var svar nok,
De bedste hilsner
Anne