HJÆLP gravid?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
jeg var sammen med den her fyr. ingen af os har nogle kønssygdomme, men det skal dog lige siges at jeg har haft en betændelse i livmoderen så er på vivag stikpiller. dem har jeg ikke taget i 2-3 dage pga. glemsomhed.jeg har ikke haft et samleje før nu,det var uden beskyttelse da ingen af os havde et kondom.. dumt ja i know.. imens jeg var på pillerne. nå, men altså. Vi var godt i gang. og pludselig sagde han at han ikke kunne mere, det er sket før hvor han IKKE er kommet.. men den her gang er jeg ret nervøs for da han trak sig ud .( det skal siges han kun var en.. 3-4 cm oppe i mig på det tidspunkt) klistrede mine baller og der lå et klistret plet på lanet. jeg spurgte om han var kommet og det sagde han at han bestemt ikke var, og hvis det var tilfældet kunne han ikke mærke det. kan det være pga. de piller og samtidlig mit skede sekret som dannede den sædlignende masse på trods af at jeg ikke har taget dem 2-3 dage? eller kom han?han benægter at han kom men altså.. jeg stoler ikke rigtigt på ham, men på den anden side? hvorfor skulle han lyve? og lyder det som en risiko for at blive gravid? ;s for jeg vil ikke være gravid nu!

Svar:
Hej med dig.
Tak for dine spørgsmål - jeg kan godt forstå hvis du er usikker på hvad der er sket og det er ikke rart at gå og tvivle. Jeg vil prøve at svare dig kort, præcist og jeg vil også gerne give dig et råd - som alle piger og kvinder kan bruge.
Det er sådan at når du har ubeskyttet sex, så er der en risiko for at man kan blive gravid - eller blive smittet med sexsygdomme. Når din kæreste siger han ikke er kommet, så kan det sagtens være sandt. Men inden en fyr kommer -altså inden han får udløsning, så kan der sagtens komme noget præ-sperm og det kan man godt i nogle tilfælde blive gravid af.
Det er en mulighed at det er de vivagstikpiller, som har lavet den klistrede plet du beskriver. Selvom det er nogle dage siden du brugte de stikpiller, så kan de godt danne noget sekret, som kan tage noget tid om at komme ud. Når din kæreste har været oppe i dig, så er det måske blevet "hjulpet" ud
Jeg synes det er rigtig vigtigt at du passe.r rigtigt godt på dig selv. Derfor kan det være en god ide at tage til lægen og blive tjekket. Jeg synes du skal tjekkes for graviditet og du skal tjekkes for din betændelse i livmoderen. Jeg ved det kan lyde skræmmende - men når du er usikker på om du kan stole på din kæreste, så er det vigtigt du tager sagen i egen hånd, så du kan føle dig sikker og få lidt ro på - det er jo ikke rart at gå og tvivle. Med hensyn til livmoderbetændelsen, så skal du også have styr på det, da du har glemt at tage stikpillerne. Lægen kan bedst hjælpe og vejlede til hvordan det går væk og hvordan du passer bedst på dig selv.
Når du har fået styr på hvad der er sket, så kan du lave en aftale med dig selv om at du enten skal have noget prævention, kondomer, p-piller eller måske begge dele. Du skriver du ikke vil være gravid nu og derfor skal du tage ansvar og passe på dig selv. Det kan du også snakke med din læge om. Lægen kan nemlig også hjælpe dig med at finde den prævention som kan passe bedst til dig.
Jeg håber det gav dig lidt svar og at du tager til lægen.
Pas på dig selv.
Varme forårshilsner fra Bibi