Hjælp, flipper ud og er bange!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej. For nogen dage siden, sov mig og min kæreste sammen , vi besluttede os for at prøve at ha sex. Men jeg var ik rigtigt "våd" så han havde svært med at finde " hullet" jeg mener ik på noget tidspunkt at han fandt hullet, og var oppe i mig. Det fjorde lidt ond nogen gange, men tror mere at det var fordi at det ik var det rigtigt sted. Han havde kondom på. Men inden lå vi nøgne ovenpå hinanden.. Jeg ku mærke at der kom noget ud af han penis, men ka jeg blive gravid af det?? Hvis han på nogen tidspunkt var oppe i mig havde han kondom på. Men da han lå ovenpå mig, og det der kom ud af ham , ka det på en måde selv " finde" vej ind i mig? Og så blive gravid af det? Er ved at flippe ud, så bange er jeg for at det ka være sket. Tak på forhånd.

Svar:
Hej med dig,
Det er altid lidt svært at finde ud af, hvad man skal gøre, når man har sex første gang. Det er noget helt nyt og spændende, så det er helt okay, at man er nødt til at prøve et par gange, før det lykkes rigtigt :-)
Jeg kan berolige dig og sige, at jeg tror bestemt ikke, at du er gravid :-) I var så fornuftige at bruge kondom, så der kan ikke have kommet noget præsperm op i dig, da i prøvede at have sex, og derfor er der ingen risiko for graviditet. Hvis i ikke havde brugt kondom, havde risikoen stadig været ret lille, da din kæreste skal komme oppe i dig, og derudover skal det også være på det "rette" tidspunkt, hvor du har ægløsning. Så der er slet slet ikke grund til bekymring.
Det gør ikke noget, at man ligger nøgne sammen eller ovenpå hinanden uden kondom. Sæden kan ikke selv finde vej hen til din skede og videre op i dig, heldigvis :-)
Jeg håber, at det kunne berolige dig,
De bedste hilsner
Anne