hjælp det haster
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg er en dreng på 13 år og jeg har gjort noget af det samme som den 18 årige hvor han kom til at onnenere foran hans cam over skype uden han viste det. Men jeg har også snakket med en canadisk pige over skype og hun spurte om jeg kunne onnenere foran camet ( jeg haved glemt alt om hvad konsekvensen ved det var) og hun haved ikke vist sig på camet før. Så jeg kom til at onnanere foran camet efter jeg færdig gik jeg ind og blokere brugen ( fordi jeg syntes det var forkert) og nu er jeg bange for hun har optaget det. Hvad kan jeg gøre

Svar:
Hej
Det er rigtigt godt at du skriver til Cyberhus alligevel, for din oplevelse ser ud som den anden, men er lidt anderledes end ham på 18 år.
Det du kan gøre er at følge de samme råd, som jeg gav til den 18årige fyr. Jeg gav ham nogle muligheder, og det kunne være godt at du også fulgte dem.
1. Tag kontakt til pigen fra Canada, og find ud af om hun har optaget det.
2. Tal med hende på en god og ordentlig måde.
3. Hvis videoen er blevet optaget, så bed hende om at slette den.
Her kommer forskellen nemlig på jeres oplevelser!!!
I Danmark skal man være 15 år eller derover for at dyrke sex, den seksuelle lavalder, og i dit tilfælde er du 13 år. Så hvis du finder ud af at den canadiske pige har optaget det, og ikke vil slette det, så er det MEGET vigtigt at du snakker med dine forældre om det, så I kan gå til politiet og anmelde hende for krænkelse. Du har ikke gjort noget forkert, men hvis hun spurgte om du ville onanere på cam'et og har optaget dig med vilje, så er det meget ulovligt det hun har gjort.
Jeg håber du kunne bruge mit svar, og jeg synes du skal komme igang med at få undersøgt sagen, så du kan slippe for bekymringer. Og så er det godt at tænke sig en ekstra gang om hvad man bruger internettet til.
Mvh
Casper