Hjælp
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhus! Jeg ved ikke helt om det her er det rigtige sted men jeg prøver. Jeg putter den også lige i en anden kategori for en sikkerheds skyld :)
Jeg er en dreng på fjorten år der lige har et par spørgsmål... Jeg stiller dem i rækkefølge.
1. Jeg har altid haft en stram forhud, som jeg ikke har kunnet trække tilbage i hverken slap eller stiv tilstand. Her for nylig(måske godt 6 måneder siden) prøvede jeg at hive lidt i forhuden for at se om den havde ændret sig. Og sørme så. Huden rullede tilbage helt uden besvær, men BUM. den lagde sig som en krans rundt om glansen. Jeg begyndte så at prøve at øve med at trække den tilbage i stiv tilstand. Jeg kan godt, men det er som om jeg skal rulle hiven ned for at gøre det. Men jeg kan godt og det gør ikke rigtig ondt.
2 . Siden da er jeg begyndt mere og mere at trække foruden tilbage og osse når jeg onanere. Men så begyndte jeg at observere at i den ene side af glansen/penis hovedet, der røg forhuden ned under hovedet istedet for at lægge sig som en krans. Jeg begyndte så at undre mig over, hvorfor kun den ene side? Grunden til jeg syntes det er mærkeligt er fordi i den anden side, og i midten er det som om der sidder et Hvidt lag lidt under forhuden som gør jeg ikke kan trække resten af huden ned under penis hovedet/glansen. Er det normalt? Hvad er det og hvordan får jeg det til at gå væk? Jeg vasker altid penis når jeg går i bad. Kan det være kommet af at min forhud ALDRIG Var trukket tilbage da jeg var mindre? Kan det være et lille slags hudlag der er dannet sig, hvad er det? Det har hverken noget med strengen elle forhuden at gøre.
3 . Lidt kortere spørgsmål her. Når jeg onanere: hvilket jeg gør 0-5 gange om dagen, så når jeg "kommer" ryger der væske ud men det ligner ikke sæd. Det er gennemsigtigt(nogen gange lidt hvidligt) og så kommer der ikke så meget ud. Det bliver faktisk for set meste unden forhuden og på penishovedet og en gang imellem ryger der et par dråber ud, det er dog klistret. Jeg har også en del hår på tissemanden, er det sæd eller er det noget andet?
Håber i kan hjælpe en dreng i nød. Glædelig jul!

Svar:
Hej med dig
Jamen lad os springe direkte ud i det :)
1. Ud fra din beskrivelse synes jeg umiddelbart din penis og forhud lyder helt normal. Det er meget få tissemænd der er helt lige og helt symetriske hele vejen rundt så det at der er forskel i hvordan huden sidder når du trækker forhuden tilbage tænker jeg ikke er unormalt eller forkert. Det kan sagtens være noget der kommer til at ændre sig fordi du "kun" er 14 år, og fordi det er for nyligt at du er begyndt at kunne trække forhuden tilbage. Så det kan sagtens være at du om 6 måneder kan trække forhuden tilbage, sådan at det sætter sig som en krans rundt om hele hovedet. Men det kan også være at det bare er sådan her din tissemand skal se ud og så længe at det ikke gør ondt og at du ikke oplever det generer dig når du onanerer, og senere når du har sex, så er der ingen grund til bekymring.
2. Jeg er ret sikker på at den væske der kommer ud når du onanerer er præsperm. En klar og lidt klistret væske som kommer ud af penis inden man sådan rigtig kommer. Formålet med væsken er at "smørre" så det glider godt og ikke kommer til at gøre ondt under sex. Der kan være stor forskel på hvor meget presperm der kommer. Både fra dreng til dreng, men også fra gang til gang, så du skal ikke være bekymret hvis der nogle gange kommer meget og andre gange næsten ikke kommer noget.  Præsperm er en helt naturlig del af en velfungerende tissemand, så du kan være helt rolig.
Håber det var svar du kunne bruge.
Godt nytår
Niels-Christian