Hjælp :/

brevkassespørgsmål

Hjælp :/

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej. Jeg er en 15 årig pige, og jeg er biseksuel(eller det tror jeg). Men problemet er bare at min familie er muslim og de vil ikke kunne acceptere det, hvis jeg fortalte det til dem. Specielt min far. De ville hade mig. Jeg er selv atheist. Jeg har heller ikke rigtigt lyst til at fortælle det til mine venner. Jeg er ikke bange for at de ikke vil acceptere mig, jeg er bare bange for at de vil opfører sig underlige når de er sammen med mig. Jeg har aldrig prøvet at have en pige kæreste eller hvad man nu skal kalde det, men jeg vil vildt gerne prøve. For jeg er ikke 100% sikker på om jeg er bi/lebbe, og det kunne jeg godt tænke mig at finde ud af. Og det kan jeg jo kun finde ud af hvis jeg prøver at være sammen med en pige, ikke?? Ingen af mine veninder er bi eller lebbe. Og ingen på min skole, efter hvad jeg ved, er bi eller lebbe. Så jeg ved bare ikke rigtig hvor jeg skal finde sådan en "pige kæreste"? Og hvordan kan jeg vise/fortælle nogen venner/familie at jeg måske også er interesseret i piger? Hvad nu hvis de ikke acceptere det? Hvad kan jeg så gøre? Jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig, for jeg vil virkelig gerne finde ud af hvad/hvem jeg er til. Jeg har det ikke så godt med at gå med det her alene. Jeg vil virkelig gerne tale om det her med nogen.. Tak. :)

Svar:

Hej pige 15 år

Det er ikke nemt, når man er bekymret for ikke at blive accepteret for den seksualitet man nu engang har, men når det er sagt, så er du kun 15 år og derfor først lige startet med at finde din egen seksualitet, som jeg forstår på det du skriver så er du ikke 100 % sikker, men istedet bare meget nysgerrig på at finde ud af om du er biseksuel og det er helt almindelig og normalt i din alder at man går hen og bliver lidt nysgerrig på sit eget køn.

Jeg synes ikke at du behøver at fortælle noget til din familie, kun hvis det bliver aktuelt og du på længere sigt finder ud af at du er biseksuel og ser til en pige, men fordi du udforsker det at kysse eller være lidt sammen med dit eget køn, behøver du ikke at fortælle til dine forældre, hvis du er nervøs og bange for deres reaktion. Istedet kan du tale med en veninde du virkelig stoler på og høre om hun har haft de samme tanker før.

Lige hvor du skal finde en pige, er et godt spørgsmål og lidt svært for mig at besvare, men i første omgang lyder det til at du gerne vil ud med det og første skridt er at få det ud til en du stoler på.

Hvis du har andre spørgsmål er du også velkommen i Chatten. Chatten har åben mandag til torsdag fra kl. 14 - 19.

Venlig Hilsen

Sascha