Hjælp..

brevkassespørgsmål

Hjælp..

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej. Jeg sidder lidt og læser på hende der stiller spørgsmålet med titlen "Kan man blive grravid af det" og jeg vil rigtig gerne spørge lidt mere, for jeg har et spørgsmål der er lidt der hen af. - Et afbrudt samleje? Hvis det her ikke var et sambrudt samleje og han bare kom uden på mine trusser. Kan jeg så stadig blive grravid af det? Jeg ved godt det er et tåbeligt spørsmål men min menses er 2uger forsent og der sker ikke noget? Jeg håber virkelig virkelig på i vil svare!!! * Hilsen mig..

Svar:

Hej pige 15 år

Det er skam på ingen måder et tåbeligt spørgsmål, du kan stille alle de spørgsmål du ønsker at stille, intet er forkert, hvis man er i tvivl så er det bedre spørge!

Selvom fyren kom uden på dine trusser, men har været oppe i dig inden han kom, kan der være en risiko for graviditet eftersom det hvide klare "slim" (præsperm) som der kommer ud af penis kan indholde sædceller.

Jeg vil anbefale dig at få taget en graviditetstest, hvis du forsat er usikker, eller ikke har fået din menstruation. Graviditetstesten kan du få taget gratis hos lægen gennem en urinprøve, eller kan du købe en test på apoteket koster mellem 70 og 100 kr.

Du skal vide at i din alder er det helt naturligt at menstruationen ikke er helt regelmæssig endnu, samt kan psyke og kost have indvirkning på din menstruation.

Venlig Hilsen

Sascha