Hjælp - 15 årig.
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus:-). Jeg er lige fyldt femten, for en måned siden!:-).. Jeg har en rigtig dejlig kæreste, som også er femten, og vi har været sammen i 2 ½ måned. Jeg er rigtig glad for ham, og elsker ham rigtig højt. Vi har snakket om sex, og det ligger naturligt, når vi sådan snakker om det.. Men jeg er jomfru:-(.. Han er ikke.. Er bare bange for at det kommer til at gøre meget ondt Og om hans pik overhovedet kan komme ind?:-). Er også lidt utryg, for har været mobbet hele mit liv med jeg er fed, men er 178, og vejer cirka 60 kilo. Er det lidt? Altså jeg er helt tryg ved min kæreste, for jeg ved han respektere mine grænser, og han stopper hvis jeg siger det! Jeg er fuld ud klar til det, og har ventet til jeg blev femten, så det er jo også lovligt.. Håbede på at kunne besvare disse spørgsmål: - Gør det meget ondt, når han kommer ind i en, for første gang? - Er der noget jeg skal huske på, udover kondomet!;-). - Kan jeg gøre noget, for at tilfredsstille ham, endnu mere? - Er der nogle stillinger der gør det let for ham, at komme ind i mig? - Hvad gør man af kondomet efter? Tak på forhånd, knus den forvirret lykkelige pige:-)).

Svar:
Hej forvirrede, lykkelige pige
Det er dejligt at høre, at du har en rigtig dejlig kæreste, som du er glad for. Du siger også at du er helt tryg ved ham, og at han respekterer dine grænser, hvilket er rigtig godt at høre, nu hvor i skal have sex sammen for første gang. Du nævner også at du er fuldt ud klar til det og har ventet til du blev 15, hvor det er lovligt. Det lyder til, at du har tænkt rigtig meget over det og er helt parat, så det er i hvert fald en rigtig god ting.
Det er helt normalt at være lidt forvirret omkring den første gang, og jeg skal prøve at besvare dine spørgsmål så godt, jeg kan. Først og fremmest vil jeg lige tilføje, at du ikke skal være utryg ved din vægt -178 cm og 60 kg er bestemt ikke for meget!
1)      Du spørger, om det gør meget ondt, når han kommer ind i dig. Det kan godt gøre lidt ondt, når det er første gang, man har sex. Men som du siger, så er du meget tryg ved din kæreste, så hvis i bare tager det stille og roligt, så kan du sige til, hvis det gør ondt. Det er også en god ide, hvis i bruger god tid på forspillet og ligger og kysser og rører ved hinanden, så du kan blive våd nok. Vigtigst af alt tror jeg bare du skal slappe af og nyde, at du har en dejlig kæreste, som du glæder dig til at have sex med for første gang. Hvis du slapper af og er våd nok og i samtidig tager det stille og roligt og prøver jer frem, så er det ikke sikkert, at det gør ondt.
2)      Det hænger måske også lidt sammen med, hvad jeg vil svare til dit andet spørgsmål omkring, hvad du skal huske. Som du selv siger: kondomet. Og derudover igen bare at slappe af og bruge tid på forspillet inden, så du bliver våd nok. Længere nede i dit spørgsmål, spørger du om, hvad i skal gøre af kondomet bagefter. I kan binde en knude på kondomet, så der ikke løber sæd ud, når i smider det i skraldespanden. I kan eventuelt også folde noget toiletpapir omkring, hvis i ikke vil have, at nogen skal se det i skraldespanden.
3)      Du spørger om, om der er nogle stillinger, der gør det nemmere for ham at komme ind i dig. Jeg tror mange ”vælger” missionærstillingen første gang, de har sex. Her ligger man tæt og kan kigge hinanden i øjnene imens, samtidig med, at man også kan holde om hinanden og røre ved hinanden. På den måde kan i føle jer mere trygge og tætte på hinanden.Jeg tror ikke du skal tænke så meget over, hvad der er bedst og nemmest for ham. Du skal også tænke på dig selv, og hvad du har lyst til. Det er trods alt din første gang.
4)      Du tænker også på, om der er noget du kan gøre for at tilfredsstille ham mere. Det er forskelligt, hvad man bliver tilfredsstillet af, og det er noget i kan eksperimentere med og prøve jer frem med senere. Alt i alt, så tænk på, at første gang er den gang, hvor du finder ud af, hvordan sex føles, og hvor i mærker hinandens kroppe på en ny måde. Selvom du er glad for din kæreste og tryg sammen med ham, så skal du lige vænne dig til følelsen ved sex, og så kan i senere hen prøve nye stillinger og lære hinandens lyst bedre at kende, og så dukker der måske ting op, der tilfredsstiller jer hver især mere end noget andet, men første gang synes jeg bare i skal tage det stille og roligt som det kommer og nyde hinanden :-)
Jeg håber, du kunne bruge svarene.
Mvh Anne