hjælp

brevkassespørgsmål

hjælp

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej jeg er en 13 årig dreng der gerne ville vide hvor lang den mindste kondom som man kan finde er og hvor lang en penis skal være når man skal have sex med en pige

Svar:

Hej!

Jeg kan godt forstå, du er lidt i tvivl, hvad angår kondomer, da kondomer findes i mange forskellige størrelser, farver, former osv., så det kan være lidt svært at finde rundt i.

Kondomer findes for det meste i fem forskellige størrelser: lille, mellem, stor, ekstra stor og ekstra-ekstra stor. De mindste måler ca. 47 mm (4,7 cm) i omkredsen og  160 mm (16 cm) i længden. Det er ikke i alle supermarkeder, man kan finde de små kondomer, og derfor kan det være en god idé at gå på Apoteket eller i en specialforretning for kondomer (Condomeri) for at få de ønskede kondomer. Begge steder vil personalet kunne hjælpe dig med at finde det rette til dig.

Der er ikke noget svar på, hvor lang penis skal være, før man kan have sex med en pige. Næsten uanset hvor lille eller hvor stor en penis er, vil det kunne lade sig gøre at have sex. Jeg ved ikke, om du bekymrer dig om, om din penis er for lille, men hvis du gør, vil jeg huske dig på, at din krop stadig ændrer sig meget og sikkert helt frem til, du fylder 20 år, så der kan ske meget endnu.

Jeg håber, du kan bruge mit svar.

Kh. Matilde