hjæælp mig... bløder stadig..
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
hej jeg er en pige på 18 år som er lige ved at gå til at nervæstitet og forvirring.. havde sex med mn kæreste i lørdags(min første gang). blødte en del, og bløder stadig, og nu er det jo tirsdag.. er det normalt? hvis ik, hvorfor sker det så?:D tak på forhånd:D

Svar:
Hej pige på 18,
Tak for dit spørgsmål. På trods af din nervøsitet og forvirring, håber jeg alligevel det var en positiv oplevelse, og at du er glad for at have haft din debut med din kæreste.
Jeg kan godt forstå din nervøsitet over at du bløder. Nogle bløder slet ikke første gang, og andre gør. Begge dele er helt naturligt. Det er også helt normalt at man bløder nogle dage efter - typisk siger man 2-3 dage.
men du må ikke bløde alt for meget, så hvis du gør det eller hvis du om et par dage, fortsat bløder (og det ikke er fordi du tilfældigvis har din menstruation nu), synes jeg du skal tage en tur til lægen og tage en snak, så du kan få ro i maven igen. Han/hun vil formentlig bekræfte at alt er som det skal være, for som sagt før, så er det helt normalt at bløde nogle dage efter, så jeg tror ikke du har noget at være bange for. Men for en sikkerheds skyld, er det godt at gå til lægen, ved uregelmæssig blødning - også efter sex.
De bedste hilsener
Stine