Hemmeligt biseksuel..
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Jeg er en pige på 21. Og jeg tror jeg er biseksuel. For 3 år siden startede jeg i klasse med en pige, som tydeligt var homo.
Hun er den slags homo som fuldstændig ligner  en dreng. Vi blev hurtigt rigtig gode venner og sås privat. Vi havde begge kærester og vi havde et fantastisk venskab uden nogen hæmninger.
pludselig stod vi begge som singler. Først jeg , hun hjalp mig igennem, derefter valgte hun at gå fra sin kæreste. Vores venskab fortsatte og jeg hjalp hende igennem brudet. Stadig pisse gode venner.
I helebekendtskabet var jeg meget fascineret af det at hun er til piger. Har altid synes det var spændende.. Men aldrig rigtig noget jeg har haft lyst til. En aften vi så film og snakkede endte jeg pludselig med at ligge i hendes arm og vi så film. Følte en ro, og jeg var virkelig tilpas tæt med hende .  Da kl var alt for mange og sent på natten besluttede vi at sige godnat og jrg skulle hjem. Efter et kram tager jeg chancen og kysser hende farvel. Vi var begge helt ooverrasket og vi endte med at skrive sms i et par timer.
Efter denne aften gik tingene stille oh roligt og det ene tog det andet. Som tiden gik ville hun ha det ud. Vi havde indtil videre holdt det hemmeligt da sådan noget i min familie ikke er okay. Vi blev uvenner oh gik fra hinanden.  Men efter kort tid indså vi begge at følelser og forelskelsen forblev. Vi prøvede igen. Jeg kæmpede konstant med at acceptere mine følelser for hende men det var svært. Få fik det at vide men bestemt ikke min familie!!!  Efter endnu et halvt års tid valgte jeg at sige stop. Jrg var ikke klar til at springe ud.  Og ville køle hindre hende i at være lykkelig.
Vi mistede kontakten og det gjorde ondt.  Ondt fordi jrg stadig var forelsket, ondt fordi jeg ikke forstod hva jeg følte.
Ny Nu efter halvandet år uden kontakt snakker vi igen. Og u allerførste samtale er der gensidig lyst!  Begge enige om at vi vil ha venskabet tilbage men den lyst kan ikke skjules.  den er då tydelig i vores øjne når vi ses. Det at jeg er biseksuel må være et faktum. Men det er mærkeligt fordi jeg ikke har lyst til andre piger.  Har selvfølgelig i skjul udforsket denne side men nej. Ingen tiltrækning til nogen. Kun hende.
Er det normalt at føle sådan?  Hun er den lækreste fyr at se på. Men den mest fantastiske veninde at kende!  Jrg er så forvirret...
Hilsen den fortvivlede..

Svar:
Hej med dig
Kærlighed, forelskelse, venskab og seksualitet - alt sammen i en blanding, store følelser som kan være svære at håndtere for os alle. Jeg forstår godt, at det kan være en vanskelig situation du står i, da det kan være svært at bryde de normer og rammer som ens familie har sat.
Det lyder som om, at dig og den her pige har et helt særligt bånd, i sær fordi I igen og igen søger hinanden efter at I har været adskilt. Du spørger om det er normalt at føle sådan, altså at man er bseksuel, men kun er tiltrukket af en helt bestemt pige og ingen andre. Og ja, det er jeg overbevist om er helt normalt. Det er ofte sådan at hvis man er smaskforelsket i et menneske, kan alle andre virke uinteressante og kedelige. I øvrigt tror jeg på, at man forelsker sig i en personlighed - helt uafhængigt af om man selv er dreng eller pige, og derfor kan der være forskel på om denne personlighed tilhører en pige eller en dreng, men hvis netop denne føles som det bedste match, skal man lytte til sit hjerte. Det lyder som om, at du har været præget af det der i dit hoved har været fornuft, da fornuften i din familie formentligt er at man er hetroseksuel. Derudover har dine valg måske været præget af frygt, fordi du er bange for dine kæres reaktion. Det forstår jeg godt. Jeg forstår godt, at det må være et kæmpe spring, men det lyder også som om at det er et spring du bliver nødt til at tage, hvis du vil lade dit hjerte guide dig. Det bedste er selvfølgelig altid hvis hjerte og fornuft får lov til at følges, og det tror jeg også på at de kan komme til for dig.
Det er ofte sådan at store overraskelser eller forandringer, ting man slet ikke havde set komme skal bearbejdes. Derfor kan det godt være at din familie vil have det svært med det i starten, men de har dig kær, så jeg tror på, at de vil acceptere de valg, du tager, simpelthen fordi at de ønsker, at du skal have det godt. Derfor synes jeg, at du skal overveje at sige det til din familie, da det lyder som om, at det er den bekymring, der holder dig tilbage i forhold til at være sammen med den her pige. Jeg forstår virkelig også godt, at det tager lang tid og kræver rigtig meget mod at turde tage springet. Det er helt naturligt at det er en svær proces, da du måske føler at du overskrider nogle grænser, ved at bryde et billede som din familie måske har af dig. Selvfølgelig skal du/I også mærke efter igen og være sikker på, at det føles rigtigt. Men hvis det gør det, synes jeg ikke du skal holde dig tilbage, da det ville være så ærgerligt at afskrive en lykke og kærlighed, blot fordi personen har det forkerte køn i ens families øjne. Du skriver at hun er den lækreste fyr og den mest fantastiske veninde at kende, hvilket jo lyder som en rigtig god kombination. Tiltrækning og venskab må jo netop gå op i en højere enhed.
Hvis det er meget svært i forhold til din familie, tænker jeg det måske kan være en løsning at skrive et brev til dem hvor du forklarer situationen og hvor svært du egentligt har det med det hele. Ofte er det lettere at sige svære ting på skrift end ansigt til ansigt. Du skal vide, at du ikke må føle dig forkert, eller lignende fordi du føler som du gør. Man kan ikke selv styre sine følelser og de er overhovedet ikke mere forkerte bare fordi de er rettet mod det samme køn som en selv.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar og ønsker dig held og lykke med kærligheden. Det hele skal nok gå, lyt til dit hjerte, og følg den vej der bringer et smil frem på dine læber.
De bedste hilsner
Annika