Hejsa
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej. Er en dreng på 14år og kan godt lide en fra min klasse, men tror ikke helt hun kan lide mig. Hun snakker meget med en fra den anden klasse. Hvad skal jeg gøre????

Svar:
Hej Dreng 14 år
Tak for dit spørgsmål, det er aldrig en rar følelse når man er glad for en og er i tvivl om den anden har det på samme måde, men første skridt er at finde ud af om følelserne også går den anden vej, du skriver at hun taler meget med en fra den anden klasse og tror ikke helt at hun kan lide dig, men ud fra din beskrivelse forstår jeg at du ikke er helt sikker.
Foelskelse kan opleves meget voldsomt, som om alt pludselig bliver ligegyldigt omkring en og man kun har fokus på denne ene person, men selvom forelskelse kan føles dejligt og skræmmende på en gang og den værste tanke er hvis hun nu ikke kan lide dig, så skal du vide, at ligeså voldsom følelsen kan være ligeså pludseligt kan den forsvinde igen, så hvis hun ikke har interesse i dig, så skal du vide at følersene kan hurtigt vokse for en anden pige igen.
Jeg har et par forslag til, hvad du kan gøre.
1: Et lille brev eller mail kan være en sød og diskret måde at fortælle at du synes hun er rigtig sød (sørg for at det kun er hende der har mulighed for at læse det)
2: Jeg ved ikke om i ser hinanden udover i skolen, men du kunne jo også invitere hende på en lille gå-tur, biograften eller hvad du lige synes er hyggeligt.
Venlig Hilsen
Sascha