Hejsa!
brevkassespørgsmål af
Anonym
10 år
Hej. jeg er en dreng på 10 år som hedder erik. jeg var sammen med min kæreste johanne på 13. vi kyssede og sådan noget og så tog vi tøjet af hinanden. hun kyssede på min tissemand og så kom der sådan noget hvidt stads ud som hun slikkede og drak eller spiste og så til sidst havde vi sex.. hi hi

Svar:
Hej Erik.
Jeg er lidt i tvivl om, hvad dit spørgsmål egentlig er.
Men nu da du skriver ind, så vil jeg da lige gøre dig opmærksom på den seksuelle lavalder, som er 15 år. Det vil sige at en person, som er over 15 år kan blive straffet for at have sex med en person som er under 15 år. Men det er også ulovligt for to personer under 15 år at have sex sammen, de kan bare ikke blive straffet for det. Det vil sige at i følge loven, så må I faktisk ikke have sex sammen.
Loven er lavet for at beskytte børn, fordi der er en hel masse følelser forbundet med at have sex og det kan være svært at forholde sig til, når man er barn. Jeg ved godt at det kan lyde lidt mærkeligt, hvis du gerne vil og din kæreste også gerne vil. Men loven er også lavet for at beskytte børn mod at gøre noget, som de senere måske kan komme til at fortryde. Det vil sige at både samleje og blowjob (når din kæreste kysser på din tissemand og der kommer noget hvidt stads ud) faktisk er ulovligt.
Sex er en meget personlig ting, som man stille og roligt skal lære. Derfor er mit råd til dig, at du og din kæreste skal tage den lidt med ro, og starte ud med at kysse og måske tage lidt på hinanden. Det er en god måde, I kan bruge til at lære hinanden og jeres kroppe bedre at kende. Jeg synes at I bare skal tage det helt roligt med at have sex - det skal nok komme med tiden.
Håber du kan bruge mine råd :)
Venlig Hilsen Mie