hejsa
brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Hej
Jeg har lidt ondt i huden nede ved fissen og har haft det i noget tid. Altså  det er der mellem de indre og ydre skamlæber til siden, ikke nede mod skeden. Det er kun i den ene side. Skal jeg gå til lægen? Kan det skyldes vi havde sex? han havde dog kondom på. Har ikke meget lyst til at gå til lægen hvis det er noget sygdom jeg har givet ham. Men det kan vel ikke være min skyld for har kun haft sex en gang.

Svar:
Hej med dig
Det er ubehageligt at gå og have ondt og samtidig være bekymret for hvad det skyldes. Men jeg tænker at det er meget naturligt at være lidt ekstra øm, når man ikke har haft sex særlig mange gange, fordi huden dernede skal vende sig til det. Det kan også være fordi du ikke har været våd nok eller fordi det har været meget hårdt, så kan man nemt få såkaldte sexskader, der dog hurtigt forsvinder igen.
Når I har brugt kondom er risikoen for at du er blevet smittet med en kønssygdom meget lille, så jeg tænker ikke umiddelbart at det kan være det. Jeg synes dog at du skal gå til din læge og få det undersøgt, hvis det bliver ved med at gøre ondt, for det er bestemt ikke meningen.
Jeg håber snart at det stopper med at gøre ondt, så du kan nyde at have sex.
Venlig hilsen Marianne