Hej Lisa om seksualitet

brevkassespørgsmål

Hej Lisa om seksualitet

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

jeg har længe været tiltrukket af mænd og jeg er også meget feminin. Men jeg er ved at planlægge at komme ud som gay, for jeg kan mærke at det med piger ikke siger mig noget rigtigt. jeg tænker på mænd og kjoler, og har også en væremåde der bare er gay. Så så snart jeg er klar til det, kommer jeg ud som bøsse. mange har også spurgt mig, om jeg ikke er bøsse, og det har jeg før svaret nej til. Men nu har jeg "fundet mig selv", og er klar.

Svar:

Hej med dig.

Det er dejligt at høre, at du har fundet dig selv og er på vej til at komme ud som homoseksuel.
Jeg tænker, at det er en fordel, at du har accepteret dig selv inden du fortæller omverdenen hvordan landet ligger. Det gør, at du ikke behøves at kæmpe mod dig selv, men kun skal forholde dig til den del af omverdenen som muligvis ville kunne have noget imod homoseksualitet.

Heldigvis har homoseksuelle det bedre i Danmark i dag end de havde før i tiden, også selvom det stadig kan være svært at springe ud og stå ved sig selv. Der findes stadig mennesker derude, som har et problem med homoseksuelle. Så søg mod de mennesker som kan acceptere dig, find nogen der kan støtte dig i processen. Jeg ved ikke hvilken omgangskreds du har, men forhåbentligt kan du søge nogen støtter der ellers kan du kontakte www.lgbt.dk (Landsforeningen for bøsser, lesbiske, biseksuelle og transkønnede). Det er rart at kunne dele sin proces med nogle, som kan støtte, hvis der skulle være noget som er svært.

Held og lykke med det hele.

Venlig hilsen Lisa.