Hej jeg har brug for et godt råd. Jeg er dum?!
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. Jeg har brug for et godt råd. Her kommer det der er sket : Jeg er 15 år og er en pige. Jeg er ikke til piger. eller jo, jeg laver noget med en pige der hedder Morgan og hun er kun 12?! men hun ligner altså en på 15!! & hun er bare sød. men altså i mandags mødtes vi efter at vi er blevet 'skilt ad' af min bedsteveninde. hun synes det er forkert det vi har lavet og nu kan jeg ik gøre andet. og det er også fordi at hun selv kan lide morgan siger hun og jeg må ik røre hende. men vi mødtes altså for at følges hjem -som venner- også lavede vi noget ude i skoven. (ikke meningen!!) -Og det skal lige siges at dem fra min årgang ikke ved noget! . Men såer der en fra min årgang har åbenbart set os og har sagt til alle på min årgang at jeg er lesbisk og pigerne skal passe på og jeg er pædofil fordi morgan kun er 12 år. ps. morgan rejser til USA om 2 måneder foraltid, derfor er jeg nød til hende nu! je ser hende ikke igen! -Spørgsmål 1: Hvad skal jeg gøre?! -Spørgsmål 2: Er det forkert at jeg laver noget med en på 12? -Spørgsmål 3: Hvad skal jeg sige til min bedsteveninde? -Spørgsmål 4: ´Hvad gør jeg når Morgan rejser? -Håber please i vil hjælpe mig!!! :(

Svar:
Kære pige 15 år.
Tak fordi du skriver herind til Cyberhus igen.
Jeg kan godt forstå du skriver for at få nogle råd, for det er ikke altid let at være herre over sine følelser. Det kræver en stor portion erfaring og modenhed at stå op mod det du er oppe mod lige nu!
Når man som du er ved at lære dig selv og din seksualitet at kende, prøver man sig frem og hvis man ikke helt opfører sig som de andre, men følger sine følelser og sit hjerte, som jeg kan læse du prøver. Der er stor risiko for at du bliver udsat for at blive mobbet, faktisk lyder det til at der er sat noget igang; for du skriver at der bliver sladret om at du og Morgan har været sammen i skoven og der går rygter om at du er pædofil.Det kan være meget svært at tackle selv så mit svar på dit første spørgsmål
1. Jeg vil råde dig til at involvere voksne til at hjælpe dig. Det kunne f.eks være din mor og din klasselærer. Hvis du fortæller hvad der er sket, kan klassen lære en masse om hvad det betyder at blive mobbet og hvad det gør ved et menneske. Hvis du synes det er svært, kan du kontakte cyberhus chat og prøve at tale med dem om hvordan og hvad du ellers kan gøre. Nogle gange er det rart at sætte ord på det som man gerne vil tale om.
Til dit spørgsmål nr 2, er det ulovligt at en der er 15 år er sammen med en på 12 år, lige meget om hun ser meget ældre ud. Så ja det er forkert. Jeg synes dog at det er et meget voldsomt ord at bruge, at du er pædofil.
Spørgsmål 3. Da din bedste veninde også kan lide Morgan, vil hun måske forstå dig, men måske kan det også være at hun er misundelig på dit og Morgans venskab. Det er svært for mig at give et entydigt svar. Måske kunne du tage en meget fortrolig snak med hende om hvordan du har det og at det er svært for dig. Måske fortælle hende at du har tænkt dig at tage det op i klassen!
Spørgsmål 4. ja, hvad gør du når Morgan rejser..... det bliver sikkert et tomrum og et savn, men hvis du tager dette alvorligt og får hjælp af nogle voksne, kan det være at der falder ro på. Måske kan I holde kontakten via SKYPE, pr mail eller pr brev, hvis I har lyst til det.
Jeg håber du finder ud af hvad der er bedst for dig og at du kan bruge nogle af mine råd.
Forårshilsner Mette