Hash og sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
23 år
Hej, Jeg ville høre om det er helt unaturligt kun at få orgasmer efter man har røget hash, eller når man onanerer. Jeg er godt klar over det vel er et spørgsmål om at kunne slappe helt af og gi sig hen, som euforiserende stoffer jo hjælper med, men min partner og jeg har efter 8 år fået et meget afslappende forhold, så jeg er bestemt afslappet og tilpas i hans selskab, jeg har bare svært ved at koncentrere mig under samleje og får ikke noget ud af det uden brug af hash forinden. Hvordan kan det være? Er det unormalt ikke at have lyst til samleje uden brug af ovennævnte rusmiddel? Og er der en løsning?

Svar:
Hej Pige 23 år
Rigtig godt at du skriver herind, og jeg vil gerne prøve at besvare dit spørgsmål.
Du spørger først om det er unaturligt kun at kunne få orgasme når du har røget hash. Hvis man ikke ryger eller tager stoffer, behøver man ikke stoffer for at få orgasme. Så svaret afhænger meget af hvor meget du ryger og om du er afhængig af det.
Ud fra det du skriver, går jeg ud fra at du ryger hash jævnligt og måske bruger andre euforiserende stoffer. En af konsekvenserne ved at være påvirket af stoffer er, at man får et anderledes forhold til sine følelser og det påvirker også ens sexliv og evne til at få organsme.
Jævnlig hashrygning, kan føre til at det eneste tidspunkt hvor man føler sig "normal" og afslappet, er når man er i en rus. Det vil sige, at når du ikke er i rus, har du svært ved at være i kontakt med dine egne følelser og derfor har svært ved at få en orgasme.
For at du får lyst til sex og kan få orgasmer når du ikke er påvirket, er det nødvendigt ikke at være afhængig af stofferne. Derfor er mit bedste råd til dig, at du stopper helt med at ryge.
Det kan godt tage lidt tid, før du kan mærke at du oplever forbedringer, fordi din krop og psyke skal vænne sig til at det er dine egne følelser og ikke de følelser som er påvirket af stofferne der bestemmer.
Jeg kan ikke vurdere ud fra dit spørgsmål, om du er i et egentligt misbrug, men hvis du har brug for hjælp til at stoppe med stofferne, har jeg et par forslag:
1. Logge på chatten her i Cyberhus. Her sidder der erfarende voksne som gerne vil lytte og chatte med dig om, hvordan du kan stoppe med at ryge og tage stoffer. Du kan være anonym og den er åben mandag til torsdag kl. 14-19.
2. Der findes forskellige rådgivnings- olg støtteordninger i din kommune. Prøv at ringe til din kommune og hør om hvilke muligheder de kan tilbyde. Dette kan de voksne i chatten også hjælpe med, hvis du har lyst.
Jeg håber du finder vejen til et godt sexliv og orgasmer uden stoffer..:)
Mange Hilsner
Sascha