Har min kæreste fået en orgasme eller ej?
brevkassespørgsmål af
NN
19 år
Hejsa til hvem end det er. De sidste par gange mig og min kæreste har haft sex er det sket noget nyt. Det skal dog lige nævnes min kæreste "aldrig" har fået en orgasme, ellers ved hun i hvert fald ikke hvordan det føles? eller er man overhovedet i tvivl som pige? Jeg skriver til jer bla. fordi hun gerne selv vil vide det og min interesse der også spiller ind. Når nu til spørgsmålet;
Jeg laver en "kom her" bevægelse med fingrene oppe i hende imod klitoris. efter sådan 20-30 sekunder beder så kan hun slet ikke holde det ud (på en god måde) og når jeg spørger hende hvordan det føltes beskriver hun det som i at hun føler at hun skal tisse, hun bliver helt udmattet bagefter fordi det er så hårdt fortæller hun. Hun skubber somregel min hånd ud og ligger i godt 10-30 sekunder hvor hun lige skal slappe af inden vi har sex igen. Hun ved ikke selv hvad det er men måske kan i komme med et mere kvalificeret svar herinde fra? vi ville i hvert fald sætte pris på det. Hilsen NN!

Svar:
Hej med dig,
Jeg kan godt forstå I begge undrer jer over hvad det er der sker, når hun får det sådan. Det kan godt tage tid at lære sig selv og hinanden at kende, men det er et rigtig godt udgangspunkt at I begge er nysgerrige på kroppen og seksualitet.
Der er stor forskel på hvor følsom er, men generelt kan man sige at klitorissen er meget følsom, da den indeholder mange nerveender. Mange kvinder får en god følelse ud af at få klitorissen stimuleret, og det lyder til, at også din kæreste synes det føles godt. Som sagt kan der være forskel på hvordan det føles, og eftersom det næsten kan føles som for meget for din kæreste kan I evt. prøve at stimulerer omkring klitorissen i stedet for lige på, da nogle kvinder kan være så følsomme på klitorissen at den følelse næsten bliver for meget, som du også beskriver i dit brev. Det kan være det kræver at I lige skal prøve jer lidt frem for at finde ud af om andre metoder måske kunne give hende større nydelse uden at det bliver for meget. Jeg har fundet et link der skriver lidt om det her emne, måske kan I bruge noget af den info. I finder linket her.
I forhold til det med at hun føler hun skal tisse, så skal I huske på at du jo godt kan komme til at trykke på hendes blære og urinrør når du stimulerer hende vaginalt, da de "systemer" sidder tæt på hinanden. Det kan godt gøre man føler man skal tisse. Desuden kan nogle opleve at de føler de skal tisse når de har sex, men uden at det egentlig er det der er ved at ske. Hvis det er noget hun er bekymret for om hun kommer til, kan hun prøve at huske at tisse godt af inden I begynder, så kan det være hun bliver mere rolig omkring det, og ikke er bange for at komme til at tisse. Frygten for at komme til at tisse kan måske også være med til at gøre, at hun ikke har mod på at fortsætte.
I forhold til om din kæreste har fået en orgasme eller ej, så tror jeg at jeg vil give dig ret i at det er man nok ikke i tvivl om hvis man har, men jeg kan ikke udelukke det ud fra dette spørgsmål alene. Jeg synes dog snarere det lyder til at følelsen af din stimulation har været for intens til at hun kunne nyde det i længere tid, og dermed ikke en egentlig orgasme. En orgasme er rytmiske sammentrækninger i hendes underliv, og jeg synes ikke umiddelbart beskrivelsen i dette spørgsmål lyder som det. Det betyder dog ikke at hun ikke godt kan få en orgasme - alle kan lære at få en orgasme. Som jeg også skrev tidligere i mit svar, så handler det måske om at I prøver jer lidt frem og måske stimulerer hende på en anden måde, som ikke er helt så intens. Hvis din kæreste onanerer, så kan det være nemmere for hende at vide hvordan hendes krop fungerer, og dermed også nemmere for hende at fortælle dig hvad der virker og ikke virker godt for hende, men det skal selvfølgelig kun være noget hun kan gøre hvis hun har lyst til det!
Dette link har lidt god information omkring den kvindelige orgasme - det kan I måske kigge på, hvis I har lyst til det.
Jeg håber I kan bruge mit svar, ellers er I velkomne til at skrive ind igen!
De bedste hilsner,
Astrid