har lyst til mere
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Vi er 2 piger på 13 år og snart 13 år. Vi vil gerne prøve noget fræk sammen. Vi føler vi har lyst til at prøve gøre frække ting sammen. Men vi ved ikke hvordan vi kommer i gang eller hvad vi kan gøre.Vi har kysse hinanden og nu har vi lyst til at prøve mere. Hvad synes i vi kan prøve sammen?

Svar:
Hej med jer 2.
Det er dejligt I skriver til os her i Cyberhus´ lystværelset.
I har prøvet at kysse hinanden og det er dejligt at øve sig med en der også har lyst til at kysse. Nu skriver I at vil I gerne prøve mere og at gøre nogle frække ting.
Til det vil jeg vil foreslå jer, at I allerførst lærer jeres egen krop at kende. Hvis I allerede nu sidder og tænker: " Vi kender vores kroppe så vi er klar til det frække" så læs videre alligevel. Det er ret vigtigt at man ved hvad ens egen krop kan li´og hvad man har har lyst til. Når man øver sig på sig selv, rører ved sig selv alle steder på sin egen krop, så finder man ud af hvor man kan lide at blive rørt. Man finder også ud af hvor man ikke bryder sig om at blive rørt. Man lærer at mærke sin krops reaktioner på berøring. (man kan sagtens gøre det sammen og hygge sig med det).
Desuden er der faktisk lavet en lov som siger at børn under 15 år ikke må dyrke sex og det er bl.a fordi man mener at barnet ikke er psykisk moden og udviklet indtil da.
Så derfor når I har øvet jeg på jer selv, kan I sagtens gå videre og prøve, at røre ved og massere hinanden. Det er en rigtig god ide at fortælle jeres tanker til hinanden for lærer I jeres egne og hinandens grænser at kende og I lærer at tale om jeres følelser.
Det kan sagtens tage både 2-3 og 4 år at øve sig i at blive god til at lære sin krop at kende.
Skriv endeligt igen, hvis der opstår spørgsmål.
God sommer, fra Mette.