Har jeg haft sex med veninde?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Kære cyberhus.
mig og min veninde har været nøgne sammen ligget oven på hinanden, men vi har ikke som sådan rørt hinanden. Har vi så haft lebbe
sex eller?

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt følge dig i din nysgerrighed og din tvivl ift., hvornår man har haft sex, og hvad sex egentlig er.
At du og din veninde har ligget nøgne ovenpå hinanden, kalder man ikke for sex. At ligge nøgne ovenpå hinanden er mere en form for kælen, hvor I måske har eksperimenteret med, hvad I godt kan lide og har udforsket jeres egne og hinandens kroppe.
Man vil først kalde det sex, hvis I begynder at give hinanden finger, har oralsex eller på anden vis begynder at tilfredsstille hinanden seksuelt.
Som en sidste ting vil jeg i øvrigt fortælle dig, at der ikke er noget forkert i det, I har gjort sammen. Så længe I begge har det godt med det og føler jer tilpasse, er det helt i orden.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Kh. Matilde