Har ingen erfaring..
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej alle jer... Jeg er lidt bekymret for mig og min kæreste da jeg aldrig har haft en kæreste før og hun har haft massere + hun har haft sex med nogle af dem... hun er også 13. Men ved ikke om jeg er klar til en pige som hende.. :( selvom jeg elsker hende.

Svar:
Kære dreng 13 år.
Jeg vil allerførst rose dig for at du er ærlig overfor dig selv og at du overvejer om du er klar til en pige / din kæreste som er mere erfaren end dig. Jeg fornemmer at du har brug for reflektion på dit dilemma.
Jeg vil lægge vægt på den forskel der er i jeres erfaringsgrundlag. Det behøver absolut ikke være nogen hindring, at din kæreste har mere erfaring, hvis I kan bruge hendes erfaring til at "lege", røre hinanden, kysse, kigge dybt i øjnene og være nysgerrige. Jeg tror sagtens hun kan sagtens lære noget af dig og din indføling. Nogen gange er det dejligt at være forskellige og have forskellige erfaringer.
Det kan også være en stor hindring hvis det medføre at du kommer til at føle, dig presset til at gøre noget du ikke har lyst eller ikke er klar til og at du måske har svært ved at finde ud af hvad du skal gøre. Hvis du og din kæreste kan tale om dette kan I måske støtte hinanden og lære hinanden at kende.- Husk på at der er god tid til at udvikle jeres seksualitet.
Jeg håber du kan bruge mine reflektioner og jeg synes det vigtigste er at du, i sidste ende er den som kan mærke, om jeres kærlighed kan vokse.
De allerbedste hilsner Mette.