Har en kæreste men
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej brevkasse
jeg har en sæd kæreste (pige) men jeg tænder hvirkelig
meget på drenge og oninere også til mandeporno
jeg kan ikke finde en dreng der er bøsse og har hvirkelig lyst til sex
kan i hjælpe mig med at finde et sted hvor man kan møde en på
min alder som er bøsse og er det nomalt
kærlig hilsen en dreng på 14 fra Næstved

Svar:
Kære dreng på 14
Jeg kan forstå på dit brev, at du har en sød pigekæreste og samtidig har lyst til at dyrke sex med en anden dreng. Det lyder som om at det fylder rigtig meget hos dig, og jeg er glad for at du har skrevet ind til brevkassen.
I din alder er det meget normalt at have lyst til at udforske sin seksualitet. Det kan man gøre f.eks. ved at se porno eller ved at snakke med andre unge om deres oplevelser. Det kan også være at dig og din kæreste måske er begyndt at snakke om sex, og hvordan I har det med det. Du skriver ikke hvor længe du har været sammen med din kæreste eller hvor længe du har været tiltrukket af drenge/mænd, men det lyder som om at det er noget, som har fyldt hos dig i længere tid? Du skriver heller ikke om du også er tiltrukket af dine kæreste. Du spørger om vi kan hjælpe dig med at finde en dreng på din alder, og om det er normalt at have de følelser når man er 14 år.
Først og fremmest synes jeg du skal vide at der er mange homoseksuelle (til det samme køn, f.eks. mand til mand, kvinde til kvinde) eller biseksuelle (som er til begge køn, altså både mænd og kvinder) som mener at de har oplevet tiltrækningen allerede fra de var unge, så ja, det er normalt at du allerede nu, har de tanker og følelser som du har. Derfor betyder det ikke nødvendigvis at du er hverken homoseksuel eller biseksuel, fordi teenageårene også er der, hvor hormoner er vilde og man begynder at blive klar over sin egen seksualitet. Man afprøver forskellige ting, for at finde ud af hvad der er godt, og hvad der ikke er godt. Du skriver ikke om du er jomfru, men fordi du er 14 år, så vil jeg gå ud fra at du er - gennemsnitsalderen for at prøve sex første gang er 16 år. Du er stadig ung og jeg vil anbefale dig at tænke over hvad det vil betyde for dig at prøve sex, fordi det kan være en meget overvældende oplevelse.
Nogle gange tror man at man er klar, men når det så er sket, så føles det slet ikke rigtigt. Derfor er det vigtigt at mærke efter i sig selv, for at finde ud af hvornår man egentlig er klar, og hvornår det er hormonerne (lysten) der tager over.
Jeg kan desværre ikke fortælle dig om et sted hvor du kan møde en anden dreng på din alder som du kan have sex med. Jeg tror ikke at der findes sådan et sted. Men du kan gå ind på: http://lgbtungdom.dk/radgivning/ungdomstelefonen/
Der kan du snakke med nogen som også har oplevet tiltrækningen til det samme køn, og som kan gøre dig klogere på hvad det betyder og hvad der nu skal ske.
Jeg håber du kan bruge mit svar!
Kærlig Hilsen
Signe