Han har ikke lyst til mig
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Min kæreste og jeg har været sammen i næsten i år og 3 måneder, efter 4 måneder begyndte vi at have sex, og alt har gået fantastisk godt siden! Men idag i fredags skulle jeg have fået min menstruation men jeg fik den ikke, og vi havde snakket lidt om at vi skulle have sex der, og han begyndte at ligge op til det, men jeg afviste ham lidt, men så alligevel ikke helt, for jeg ville gerne have sex, men jeg havde ikke lyst til at han skulle rører mig dernede. Det endte med at han så følte jeg kun ville have sex med ham for at få min menstruation, så det blev jo ikke til noget. Men jeg prøvede at forklare ham at det var fordi han havde tændt mig og jeg havde lyst til ham at det var derfor jeg ville have sex, og han sagde han troede på mig. lørdag var vi så sammen igen efte han havde spillet fodboldkamp, vi havde gjort os besluttet på ingen sex og det holdte vi. Om aften begyndte min mave så at gør vanvittig ondt og jeg regner med det er menstruationen der kommer. Om søndagen (idag hvor jeg skriver dette) tog vi så hjem til ham. Vi lavede de ting vi plejede, spillede lidt fodbold og kort med hans lillebror, snakkede og puttede og sådan. jeg lagde mærke til han ikke rigtig rørte ved mig som han normalt ville have gjort og normalt når jeg har menstruation plejer jeg også at give ham handjob og blowjob og vi plejer at blive rimelig tændte. Men det var der intet af, så jeg tænkte at jeg lige ville sende en SMS til ham når jeg kommer om hjem om hvad der var galt. Men han var hurtigere end mig. ham: jeg har det forfærdeligt... Mig: hvorfor? Ham: jeg ved ikke om det er fordi du har menstruation eller om jeg bare ikke tænder på dig.. Men jeg har bare ikke lyst til at have sex og det..
vi skriver så frem og tilbage om det, og han skriver så at han sagtens kan blive tændt når han tænker på mig, men han har ikke lyst når han er sammen med mig.. Og jeg ved han også synes menstruation er det klammeste. Han skrev også at han ikke ville synes et forhold var et rigtig forhold uden sex så jeg er så bange for han slår op.. Ovenikøbet havde han fået en bedømmelse på kampen han spillede i weekenden og den var hvis rigtig dårlig. vi kommer ikke til at se hinanden de næste 8 - 12 dage Pga. Afstanden mellem os og han skal til fodbold i udlandet. Så vi har tænkt os at give det tid og se hvordan det er efter de 8 -12 dage. Men hvad kan der være sket siden han ligepludselig ikke har lyst til mig? Hvad kan jeg gør for at han får lyst? Har han mistet følelserne for mig? Er det normalt at drengen ligepludselig mister lysten?

Svar:
Hej med dig!
Jeg kan godt forstå, at det er rigtig frustrerende, at din kæreste siger, han ikke har lyst til at have sex. Og jeg kan godt forstå, det rejser en masse spørgsmål hos dig.
Det er svært for mig at vide, hvorfor han har mistet lysten - det lyder også til, at han heller ikke helt selv ved, hvorfor han har mistet lysten.
Det med at have menstruation kan helt klart godt ligge en dæmper på sex'en - du føler dig måske selv lidt "ulækker" dernede, og har ikke lyst til han skal røre ved dig, og han har måske heller ikke rigtig lyst til, at I skal lave det helt store. Selvom I plejer at gøre andre ting, når du har menstruation, kan det måske stadig godt være det, der gjorde, at han ikke lige havde lyst i weekenden.
Det er helt normalt, at drengen kan miste lysten i en periode. Nu nævner du selv, at han havde fået en dårlig bedømmelse, som måske har påvirket hans humør og sexlyst - der kan foregå rigtig mange ting i en drengs liv, som påvirker ham rigtig meget, og som han tænker rigtig meget på. Og hvis der er noget, der fylder meget i hovedet, og måske noget han går og er lidt ked af, så er det helt naturligt, at man ikke lige har så meget lyst til sex de dage. Hvis det skyldes et eller andet, der er sket, så skal hans sexlyst nok komme tilbage, og i mellemtiden er det vigtigt, at du er der for ham som kæreste - en han kan støtte sig op ad og snakke med om de ting, der måske bekymrer ham.
Der er selvfølgelig også en risiko for, at han kan have mistet følelserne for dig, men det er ikke til at vide, hvad hans manglende lyst skyldes. Derfor synes jeg, det er rigtig vigtigt, at I snakker meget sammen, og er åbne og ærlige overfor hinanden - ikke kun over sms, men også når I er sammen. Du kan fortælle ham, at det gør dig rigtig ked af det, når han ikke har lyst til dig, og at du mest er ked af det, fordi du ikke forstår, hvorfor han ikke har lyst, og er bange for at han slår op med dig. Og du kan spørge ind til ham, hvordan han har det, om der er noget, han er ked af eller bekymrer sig om. Så han også finder ud af, at han kan stole på dig, og at du gerne vil lytte til ham og snakke med ham.
Det er også en rigtig god ide at snakke åbent med hinanden om jeres sexliv - om hvad I hver især tænder på og kan lide og ikke lide. Det er meget forskelligt fra dreng til dreng (og fra pige til pige), hvad der giver ham lyst, så den bedste måde at finde ud af, hvordan du giver ham lyst, er at spørge ham - hvad kan han godt lide du gør, og hvad kunne han måske godt tænke sig at prøve osv. På den måde kan I sammen arbejde på jeres sexliv, og sørge for I begge får noget godt ud af det.
Nu hvor der går et par dage inden I ses, synes jeg også, som I har snakket om, at det er fint at bruge dagene til at give det tid. I kan hver især tænke over jeres forhold, og jeres sexliv. Måske kommer I til at savne hinanden i løbet af de dage, og synes det bliver rigtig dejligt at se hinanden igen. Måske har han haft tid til at finde ud af, hvorfor han mistede lysten til sex, og så kan I få snakket om det.
Ihvertfald synes jeg, det er rigtig vigtigt at I snakker med hinanden om de her ting. At I er åbne og ærlige overfor hinanden, og fortæller hinanden, hvordan I har det. Det kan gøre, at I bliver tættere og kommer til at kende hinanden endnu bedre, end I allerede gør.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Med venlig hilsen Janni