Hader hun mig?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej cyberhus jeg er vild med en pige fra min klasse men jeg ved ikke om det er gensidigt når vi skriver sammen skriver vi hjerter til hinanden men det betyder jo heller ikke det vildt store. Og hver gang vi har time og jeg siger noget i time kigger hun ikke på mig men hvis det er hvem som helst anden kigger hun på dem når de snakker så mit spørgsmål er: er det et tegn på at hun kan lide mig? eller er det fordi hun hader mig?

Svar:
Hej.
Det er godt, du skriver ind med dit spørgsmål. Det er et spørgsmål, som dukker op for rigtig mange unge på et eller andet tidspunkt, så jeg kan godt forstå, du er i tvivl om det.
Det er svært for mig at svare på, om hun kan lide dig med sikkerhed. At I skriver hjerter til hinanden kunne tyde på, at hun godt kan lide dig, selvom du siger, det ikke betyder det vildt store. Jeg tror ikke, hun ville sende dig hjerter, hvis hun hadede dig. Hjerter er nemlig noget, de fleste skriver, når de synes, nogen er søde, dejlige, flotte osv.
Du skriver, at hun ikke kigger på dig i skolen, når du siger noget. Det kan der være flere grunde til: måske er hun genert og tør ikke kigge på netop dig, fordi hun godt kan lide dig. Det er også muligt, at hun måske ikke lægger så meget mærke til dig og derfor ikke kigger.
Hvis du gerne vil finde ud af, om hun kan lide dig, kan du måske snakke med nogle af de andre i din klasse om det. Dine klassekammerater kender jer begge og ved måske noget, som du ikke ved, eller det kan være, de kan hjælpe dig med at finde ud af det ved at snakke med hende. Når I skriver sammen, kan du måske prøve at spørge hende, hvordan hun har det med dig. Hvis du har lyst, kan du også prøve at spørge, om hun har lyst til, at I laver et eller andet sammen. Du kan måske spørge, om hun har lyst til at mødes efter skole en dag, eller du kan invitere hende på cafe og drikke en kop varm kakao, en tur i biografen, eller hvad, du kunne have lyst til og synes, er hyggeligt. Der er mange muligheder. Du kan prøve dig frem og mærke hvilken en, du har det bedst med. Når du er sammen med hende - om det er i klasseværelset, eller andre steder - kan du prøve at fornemme dig frem til, hvordan hun har det med dig. Du kan blandt andet lægge mærke til, om hun smiler til dig, eller kigger efter dig, når der ikke er andre der ser det. Du kan også tænke over, hvordan hun skriver tilbage til dig: er beskederne søde og viser hun interesse? Skriver hun nogengange til dig først, kan det også et godt tegn på, at hun er interesseret i dig.
Det er dejligt at være vild med nogen, og endnu bedre er det, når man finder en, der gengælder denne føelse. Jeg ønsker dig held og lykke i jagten og håber, du kan bruge mine råd.
Venlig hilsen Lise