Hår på ***
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Hej jeg har hår på min pik, men jeg vil ikke have det. Had skal jeg gøre?? A: Klippe det af med en saks. B: Barbere det af. C: Eller pille det af?

Svar:
Hej dreng 11 år
Tak for dit spørgsmål
Du skriver at du ikke ønsker hårrerne på din penis og gerne vil vide hvordan du skal fjerne dem.
Hvis du bare ønsker at studse hårrerne, kan du saktens bruge en saks eller købe en body groomer.
Hvis du ønsker at få dem helt fjernet, vil jeg anbefale dig at bruge en skraber. Det er vigtigt at du skifter bladet inden brug, bladene skal være rene og skarpe, hver gang du barbere dig. Brug aldrig det samme blad som du bruger til ansigtet og omvendt.
1. Klip først de værste hår af, så er det nemmere at få det hele med bagefter.
2. Vask dig inden, så du undgår hudirritation, et varm bad er også med til at blødgøre din hud, en god ide er at barbere sig i badet.
3. Brug barberskum, eller balsam inden du starter. Start med at barbere med hårrerne, vær forsigtig, det er først til sidst at du må barbere mod hårrerne.
4. Tilsidst tænder du for den kolde hane, det er med til at dine porrer lukker sig sammen igen, samt beroliger det huden.
5. Slut af med en creme uden parfume
Første gang man barbere sig kan huden godt blive irriteret selvom du følger mine råd, men vær forsigtig og giv dig god tid. Brug aldrig almindelig sæbe forneden, hvis du ønsker at bruge sæbe så brug en uden parfume ph7.
Du skal vide det er det mest naturlige at have hår på penis, det er en del af det at blive voksen, din krop er ved at udvikle sig fra barn til voksen, det kaldes også puberteten. Dine hår er med til at beskytte huden og hjælper med at holde skridtet rent samt opsamle sved (sveden har til hensigt at afkøle pungen)
Venlig Hilsen
Sascha