HÅR I NUMSEN
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
hej cyberhus.
jeg har et stort problem, som også påvirker min kæreste og jegs sexliv, da jeg skammer mig utroligt meget
over jeg har hår i numsen. Det svært at barbere det væk, plus der kommer mere hår, Det er virkelig et problem da jeg føler mig noget så ulækker og utiltrækkende.  Jeg håber i kan find en løsning  til mig.
Med venlig hilsen
Den anonyme

Svar:
Hej med dig
Det er slet ikke rart at gå rundt og føle sig ulækker og utiltrækkende, så det er fint du spørger ind til det og måske kan mit svar hjælpe lidt på det..
Først og fremmest skal du vide, at alle kvinder og mænd har hår i numsen.. så bare lige for at slå det fast :) Nogle har mere en andre, nogle har mørke hår og det kan derfor være mere synligt, andre lyse hår, nogle korte, andre lidt længere... lige så forskelligt som vi er mennesker. Og derfor synes jeg slet ikke det er noget at skamme sig over.
Inden jeg kommer med et par ideer, så har jeg også lyst til at fortælle dig, at det er meget blevet sådan, at kropsbehåring er blevet noget mange gerne vil fjerne helt, og lige pludselig så er hår blevet noget som mange bliver pinlige over at have. Og det er jo lidt sjovt, når nu det er noget alle har og som kommer igen, når og hvis man babere det af. Bare lige en tanke :)
Nå, men du kan jo vælge at barbere det af, på samme måde som du måske intimbarbere dig. Det er lidt sværere at komme til i numsen, så det handler nok om at du sætter dig ned på hug og enten føler dig frem eller bruger et lille spejl på gulvet. Og de samme regler gælder som almindelig intimbarbering, at du skal være forsigtig, da det er et følsomt område, en ren skraber, lidt sæbe eller barberskum og så måske lidt lotion bagefter.
Det her med intimbarbering kan også blive en lidt sjov til i et parforhold.. Ikke at din kæreste skal barbere dig i numsen, men at man taler lidt om det. Hvad kan du lide og hvad kan han lide og hvorfor.. hvis man kan snakke om det med et smil på læben, så bliver det heller ikke så mystisk og underligt. Måske har han overhovedet ikke skænket det en tanke?
Det vigtigste er at du har det godt med din krop..
Jeg håber du kan bruge mit svar, ellers vil jeg foreslå dig at google det (som jeg lige gjorde før jeg svarede det - "hår i numsen") og så får du en masse debatter og gode råd og tanker frem, som måske også kan hjælpe dig.
Venlig hilsen
Erroll