Gør ondt at bruge tampon/sex?
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Jeg prøvede en tampon for første gange forleden, og det gjorde ondt at sætte den op. Den sad forkert, det kunne jeg godt mærke, men selve det at proppe den derop var også meget ubehageligt. Jeg er jomfru, og jeg tænker bare - gør det så ikke også ondt, når man har sex, hvis man ikke engang kan putte en tampon op uden, det gør ondt? Hilsen Vægten.

Svar:
Kære vægt
Det er meget normalt at det gør ondt de første par gange du bruger tampon, eftersom du lige skal lære at sætte den rigtigt op og samtidig også lige vende dig til at få noget op i skeden.
Det kan også godt gøre lidt ondt de første par gange du har sex, men det er meget forskelligt og kommer helt an på om du kan slappe af og føler dig tryg med den fyr du er sammen med. Oplevelsen er meget individuel, men vigtigst af alt, vil jeg opfordre dig til at gøre det når du har lyst og ikke fordi andre gør det.
Eftersom du nu er begyndt at bruge tampon, vil det ikke virke så mærkeligt at få noget op i skeden, som det vil være hvis ikke du havde haft en tampon, dildo eller andet oppe.
Mange Hilsner
Sascha