Gør det ondt? 2

brevkassespørgsmål

Gør det ondt? 2

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 9 år 3 måneder siden

Hej igen :)

Hvor meget bløder det når jomfuhinden knækker?

Har du nogle tips til hvordan man ungår blod på lagenet?

Hilsen miiiig :)

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå, at du tænker meget over det. Jeg tror rigtig mange unge piger, som dig har tænkt de samme ting.

Det er dog mege forskelligt hvor meget man bløder og nogle bløder slet ikke. Grunden til at nogle bløder første gang er at mødommen revner eller får en rift. Der kommer ofte ikke særlig meget blod.
Jeg kan godt forstå det kan være lidt angstprovokerende ikke at vide om du kommer til at bløde eller ej og hvor meget du eventuelt kommer til at bløde, men jeg kan desværre ikke give dig en mere præcist svar, da det er meget forskelligt. Mange piger synes det er ret pinligt hvis man skulle komme til at bløde, men de fleste, både drenge og piger ved godt, at det kan ske de første gange og derfor er det sjældent så pinligt som man havde frygtet.

Hvis man gerne vil undgå, at der kommer blod på lagenet, kan man eventuelt ligge et håndklæde under, men så kan der så komme blod på det i stedet. Hvis der alligevel skulle komme blod på lagenet så kan man væde det med lunkent vand med lidt salt eller bare lægge det i blød i vand med sæbe inden man putter det i vaskemaskinen, så skulle det gerne gå væk.

Jeg håber det var svar på dit spørgsmål! Ellers skal du være velkommen til at kontakte os igen

Med venlig hilsen Astrid

Astrids billede
Astrid har svaret på dette spørgsmål