At gå ned på mig
brevkassespørgsmål af
Sofie
21 år
Hej brev kassen. jeg er en pige på 21 som har den dejligste kærests. vi kender hinaden gennem nogle venner og har kendt hinaden det sidste års eller 2. Vi er blevet kærester og har været det i 3 måneder nu. Det er sådan vi er begyndt at have sex og sådan, og jeg er gået ned på ham et par gange nu. Og jeg kunne rigtigt godt tænke på at han gik ned på mig. Han er 21, ligesom mig. men jeg er en pige med en stor angst og har derfor svært ved at sige, især når det omhandler sex. men jeg kunne rigtigt godt tænke mig at han også gik ned på mig, Men har ikke gjordt det. Han har højest kysset mig på maven til min buksekant og ikke mere. 'men hvordan kan jeg vise ham at jeg gerne vil have han at han går ned på mig? uden at sige det med ord?

Svar:
Hej med dig :-)
Det er godt at du skriver, for der er rigtig mange andre unge mennesker, som står i samme situation som dig, og som har svært ved at fortælle om deres ønsker rent seksuelt til deres kærester. Derfor tror jeg, at rigtig mange ville kunne bruge dit spørgsmål til noget :-)
Jeg kan godt forstå, at du synes det er rigtig svært at skulle snakke ansigt til ansigts med din kæreste, om at du godt kunne tænke dig, at han også gav dig oralsex, ligesom du giver ham. For det første har I jo ikke været kærester så længe, og der er stadig mange punkter som I skal lære hinanden at kende på. Derudover kan man sagtens blive usikker på, hvad ens kæreste tænker om det man siger, og man kan være rigtig nervøs for, at blive afvist. Det kan være rigtig svært at blive afvist rent seksuelt, da det er så personligt og imtimt, og disse ønsker ikke er nogle man deler med alle og enhver, men kun personer man har meget tillid til.
Du spørger, hvordan du kan sige til din kæreste, at du gerne vil have, at han også går ned på dig, uden at bruge ord. Jeg tænker, at du først og fremmest må prøve at bruge dit kropssprog. Når han kysser dig på maven, så træk dig lidt længere op i sengen så han fx helt automatisk kommer lidt længere ned, vis ham, at du bliver lidt mere tændt når han kysser dig ved buksekanten eller tag blidt fat om hans hoved når han er dernede, så han kan mærke, at han skal blive. Når du har svært ved at skulle sige det direkte, er det meget vigtigt, at du har et tydeligt kropssprog, da det ellers er helt umuligt for ham at vide, hvad du godt kunne tænke dig :-). At han kysser dig nede omkring buksekanten kunne også godt være et tegn på, at han faktisk har lyst, men mangler et signal til, at det er helt okay.
Nogle siger, at drenge og mænd indimellem godt kan være lidt langsomme til at forstå "hentydninger", men skal have det direkte af vide ;-). Hvis din kæreste ikke forstår dine hentydninger, og derfor ikke gør noget ved det, er det derfor ikke ensbetydende at han ikke har lyst. Du må ikke opgive, men hvis det ikke lykkes, må du selvfølgelig tænke andre metoder. Kan du komme ind på emnet uden at det nødvendigvis omhandler jer, eller kan du måske skrive det i en SMS? Man kan også købe sådan nogle terninger med forskellige steder man kan kysse, røre eller slikke hinanden. Sådan nogle kunne du også købe. De kan findes på nettet.
Jeg håber det lykkes for dig :-)
Mange hilsner
Christina.