Gulligt udflådstingest fra penis
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Her idag var min glans og forhud helt våd da jeg vågnede og det har den været hele dagen, da jeg så tog min forhud tilbage her til aften for at undersøge det lidt nærmere, så viste der sig at være noget gulligt sædlignende væske. Jeg har aldrig dyrket sex. Så jeg undrer mig meget over hvad det kan være, og hvad kan jeg gøre for at korrerer det?

Svar:
Hej med dig.
Det er godt du spørger dig frem, når der er noget som undrer dig. Og jeg synes du stiller et godt spørgsmål, som jeg gerne vil prøve at give dig et svar på.
Det er vigtig man holder øje med sine kønsdele, så det er fint at du undersøgt det nærmere og vil vide hvordan du kurere det.
Når drenge kan opleve sådan en gullig sædlignende væske bag forhuden, så kunne det godt være tegn på en sexsygdom. Men da du ikke har dyrket sex, så synes jeg slet ikke du skal bekymre dig om det.
Jeg tænker at du måske har haft en våd drøm og har fået udløsning. Det kan sagten ske om natten uden du er klar over det - det er der flere drenge der oplever, det er naturligt. Eller måske har du onaneret og er ikke lige blevet vasket grundigt bagefter. Begge dele kan betyde at sædrester gemmer sig bag forhuden. Når sæd gemmer sig, så kan det blande sig med andre bakterier eller skidt, som ikke bliver vasket væk, hvis ikke man trækker sin forhud tilbage. Det er rigtig let for bakterier og skidt at gemme sig bag forhuden, der kan man godt glemme at vaske sig grundigt.
Prøv om du kan være mere grundig, når du vasker dig, så skulle du kunne kurere det på den måde. Brug kun vand, da det er det bedste på kønsdele for både drenge og piger. Hvis du bruger sæbe, kan det godt genere din glans og give kløe bag din forhud.
Hvis det fortsætter og du ved det ikke har noget at gøre med at du får udløsning, så synes jeg du skal tage til din læge, for at finde ud af hvad det kan være.
Håber det gav dig svar.
KH. Bibi