Grim krop
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus. Jeg er en pige der lige er fyldt femten år. Men jeg har et stort, stort problem, som banker min selvtillid helt i bund. Mine klamme bryster. Jeg er meget muskuløs byget, bredskuldret og hele lortet. Og mine bryster er nok det værste jeg ved. Jeg græmmer mig virkelig ved dem. Jeg bruger G-H skål og mine bryster hænger. De er meget store og hænger. Brystvorterne er meget store og de peger næsten ikke op af. Jeg har også hudorme på brysterne. Det hele er bare så klamt. Jeg bliver så ked af, når jeg ser alle de flotte, høje, slanke piger som har en perfekt D skål og perfekte bryster, som overhovedet ikke hænger. Jeg læste at man kunne kigge på sin mor, fordi det er genetisk afhængigt af, hvordan man kommer til at se ud. Og de er lange og flade, min mors bryster. Jeg vil bare ikke se sådan ud. Det får mig til at græde. Og jeg kommer altid til at græde, når jeg ser mig selv i spejlet. Jeg tør ikke smide tøjet foran nogen som helst. Jeg dækker mig altid til, på alle tænkelige måder. Jeg går ikke ud af sengen om morgenen, uden at have taget min BH på igen. Heller ikke ud fra badeværelset, uden BH. Heller ikke hvis jeg har en trøje. Hvis jeg en dag får en kæreste, får jeg kvalme af tanken om at han skal se mig nøgen. Når jeg ligger ned, ser mine bryster nogenlunde normale ud, bortset fra at de vipper ud til siden. Og mine skamlæber hænger helt vildt. Alt hænger bare på mig. Jeg har dårlig selvtillid over det. Bare tanken om, at når jeg bliver 21 år gammel, er jeg sådan en klam en med bessebarm. Og bare sex, AD! Jeg bliver rigtig ked af høre på, at de har været nede og købe ny bikini, som kun passer til deres perfekte bryster. Jeg hader virkelig mine bryster. Og at alle drengene vil have en tynd, flot, slank pige med perfekte bryster, gør det ikke bedre! Jeg føler mig bare som et nul. Jeg bruger intim sæbe, men alligevel lugter jeg noget så forfærdeligt dernede. Det er virkelig, virkelig ulækkert! Jeg tør ikke snakke med mine forældre om det, overhovedet ikke noget af det. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig, bare på en eller anden måde. Tak på forhånd. Kærligst, A.

Svar:
Hej A, 15 år.
Lad mig starte med at sige det du nok ikke så gerne vil høre, men du nok godt ved. Alle piger får forskellige bryster og det kan man ikke gøre det store ved. De er som de er. Og dem der får de store bryster, får så de bryster der kommer til at hænge lidt mere.
Når det er sagt, så handler bryster langt mere om hvordan man bærer dem end hvordan de ser ud. Tro mig, som mand, når jeg siger at det mest sexede der er, er piger/kvinder der udstråler at de godt ved de er lækre. Så er de det sgu også. Uanset om de er tynde med små bryster eller mere frodigt bygget.
Så jeg tror første skridt på vejen er at bytte nogle af de ord du bruger når du beskriver dig selv ud... Omtal ikke dine bryster som klamme, mem som store og flotte. Og med tiden tror jeg det kunne være godt om du kunne vove dig hen foran spejlet. En ny vinkel kan ofte hjælpe lidt på det hele... Også bogstaveligt.
Med hensyn til hudormene, så er det et problem for en del, men man skal ret tæt på for at se dem, så det ville ikke undre mig om du er den eneste der egentligt ser dem.Hvis du skulle få en kæreste der så dine bryster tør jeg love på mit køns vejne at hudorme ikke vil falde ham ind overhovedet. I det hele taget er rigtigt mange drenge ikke særligt kritiske omkring den "rigtige" form og facon, hvis de bare har adgang til bryster.
Med hensyn til din mor, så er det en halv sandhed, du kan måske se dig selv i det, men det betyder heller ikke at du har "bessebarm" som 21 årig, din mor må være noget ældre, og har da mindst fået et barn, hvilket også kommer til at gøre noget ved brysterne.
For at knytte et par kommentarer til det med skamlæberne, så er det glatte der-stikker-ikke-noget-udenfor-look noget pornoindustrien har skabt ved billedmanipulation og kosmetiske operationer, rigtige piger og kvinder derimod hænger der ofte lidt udenfor, og de er sikkert asymmetriske, det er ikke sikkert de ydre skamlæber er større end de indre og så videre... Angående din lugt dernede, kan du læse mere her de skriver dog også at man skal passe på ikke at vaske sig for ofte, da det kan ødelægge balancen i miljøet.
Jeg håber det hele var en hjælp, ellers er du velkommen til at skrive igen...
Med Venlig Hilsen
-Sune