Graviditet?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej. Har før lavet en debat herinde omkring emnet, men følte ikke at jeg fik svar nok. Her i sommerferien gjorde jeg noget som jeg efterfølgende har fortrudt så meget. Jeg var i Grækenland med min familie, og under ferien mødte jeg en 19årig dreng som jeg snakkede meget med dernede, og det blev til mere. På sidstedagen inden at vi skulle rejse hjem snakkede vi igen ud til sent på natten, og det var der det skete. Vi lå ned og snakkede, og da begyndte han at røre ved mig, og fik lidt efter pikken ind i mit røvhul, ikke skeden, men røvhullet. Det var omkring 2-3 dage efter min menustration sluttede at det skete, men jeg gjorde ikke imod, for inderste inde kunne jeg godt lide det, og tænkte overhovedet ikke på hvilke konsekvenser det kunne have. Jeg har fået at vide at man ikke kan blive gravid af det, men jeg er stadig så bange. Det er efterhånden ved at være godt en måned siden nu, men jeg tænker stadig på det hver eneste dag, og er så frygtelig bange for at der kunne være sket noget. Her fornylig er jeg også begyndt at få enorm ømme brystvorter og bryster, men mest brystvorterne, og er så bange for at det kan have noget med det at gøre, for plejer aldrig at have ømme bryster. :( Jeg har også haft ret meget hvidt udflåd her for tiden, ved heller ikke om det kan have noget med det at gøre. Og så udover disse ting har jeg også mange humørsvingninger, og en følelse af at jeg virkelig ikke ved hvad jeg skal gøre af mig selv her for tiden. Er så utrolig bange, og ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg er personligt en mere stille pige, og har ikke haft nogle tættere forhold til drenge før ham her. Min mor ved det ikke, og jeg tør heller ikke fortælle det til hende. Hun ville aldrig tro sådan noget om mig, og hvis jeg fortalte hende det ved jeg virkelig ikke hvordan hun ville reagere, for hun er allerede lidt bekymret for mig i forvejen, fordi at jeg har forandret mig en del. Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, og håber virkelig på et godt svar.

Svar:
Hej pige 14 år
Rigtig dejligt at du skriver ind til os, efter du ikke lige fik de svar du søgte inde i debatten, så håber jeg at jeg kan give dig de svar du søger.
Du har ret i at man ikke kan blive gravid når man får den bagi, eftersom sædcellen skal befrugte et æg før det kan blive til et barn og vi piger/kvinder har kun æg i æggestokkene, som sidder et stykke efter skede indgangen, så derfor er det ikke muligt at blive gravid når man får den bagi.
Puberteten kan være årsagen til dine brystsmerter, humørsvinger og den hvide udflåd som er helt almindeligt. Din krop er ved at ændre sig fra barn til voksen. Forandringerne kan virke lidt volsomme eftersom der sker så meget både fysisk og psykisk, men det er helt normalt og er en del af din udvikling.
Det jeg vil slutte af med at sige til dig, det er at det er vigtigt at du bruger beskyttelse, selvom man ikke kan blive gravid ved at få den bagi, kan man stadigvæk få kønssygdomme,så jeg vil anbefale dig at få et tjek hos din egen læge, jeg ved godt at det kan være lidt ubehageligt at lægen skal tjekke en, men tænk på at vedkommende gør det jævnligt.
Jeg vil også foreslå dig at kigge forbi vores chatrådgivning her i Cyberhus. Fordi når du oplever forskellige følelser og ikke rigtig ved hvad du skal gøre ved dem, så kan det være rigtig rart for dig, at snakke med en voksen om det. Så jeg synes også du skal prøve at snakke med din mor alligevel, fordi selvom du har ændret dig og måske er ved at blive voksen, betyder det ikke at din mor vil stoppe med at hjælpe og lytte til dig. Hun ved godt at du er i teenagealderen og at der sker en masse ting i den alder..)
Skriv endelig ind igen, hvis du ikke fik de svar du søgte
Venlig Hilsen
Sascha