Graviditet

brevkassespørgsmål

Graviditet

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 8 år 9 måneder siden

hej cyberhus jeg har en kæreste og vi har været sammen i lidt over 3 måneder vi har haft sex rigtigt mange gange og vi bruger ikke kondom mere efter som hun er på p-piller og har været det fra første mens dag. Og hver gang hun så er i nærheden af menstruationen bliver jeg altid så mega nervøs for om hun bliver/er blevet gravid ved i noget om hvor stor chanven er og om jeg skal være så nervøs? Tak for hjælpen på forhånd :)

Svar:

Hej med dig!

Det lyder til, at dig og din kæreste nyder hinanden og er gode til at tænke over beskyttelse. Det er godt at høre! Det er vigtigt at passe på hinanden. Jeg kan godt forstå, at angsten kan sidde i dig selvom hun tager p-piller, men jeg håber at mit svar kan berolige dig lidt.

P-piller er en meget sikker form for prævention. Man er faktisk næsten 100% sikker på ikke at blive gravid hvis man tager piller sådan som man skal. Så hvis din kæreste tager p-pillerne rigtigt, så er I faktisk næsten 100% sikret imod graviditet.

Hvis man er meget bekymret så kan det godt ødelægge oplevelsen lidt, fordi man tænker for meget over det. I kan overveje at bruge kondom selvom I også bruger p-piller, for så er det teoretisk set udelukket at I kan blive gravide. Det er noget du kan tænke over :-)

Du er altid velkommen til at skrive igen, hvis der dukker andre spørgsmål op.

De bedste hilsner Astrid

Astrids billede
Astrid har svaret på dette spørgsmål