Gravid under mens?
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
hej Cybercity. Jeg har denne kæreste som er en fantastisk pige og vi har et skøny sexliv. Hun tager p piller så jeg har ikke kondom på. Skal lige siges vi har været sammen i 6 mdr. Men somsagt har vi sex uden kondom, men hun er på p piller. nærmest hver gang vi har sex får jeg udløsning oppe i hende. Vi har også sex under hendes menstruation. Kan hun blive gravid der hvis jeg kommer oppe i hende under menstruationen Selvom hun tager p piller??

Svar:
Hej med dig.
Hvor dejligt at høre, at du har en kæreste du er glad for, og at I har et godt sexliv. Du er langt fra den eneste, som er i tvivl om, hvordan p-piller egentlig virker, og om de beskytter hele tiden.
Hvis din kæreste tager sine p-piller som hun skal, så burde hun ikke kunne blive gravid når I har sex under hendes menstruation. P-piller er nemlig lavet sådan, at de også beskytter i de 7 dage, hvor pigen holder pause og får menstruation. Men grunden til at jeg skriver burde er, at p-piller ikke er 100 % sikre, men omkring 99 %. Men med andre ord - det er næsten helt usandsynligt, at din kæreste bliver gravid. Så du kan være helt rolig.
Mange hilsner
Pernille