Gravid uden rigtig sex?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej. Her for 4 dage siden var jeg sammen med min kæreste. Vi lå nøgne sammen i hans seng, og jeg gav ham et handjob. Han kom på sin egen mave. Vi tørrede det væk med et viskestykke, som vi smed væk bagefter. Han rørte mig "dernede" med sine fingre, men kom ikke helt op i mig. Han lagde sig bagefter oven på mig, hvor han forsigtigt førte sin pik, som IKKE havde kondom på, ned omkring min skede. Den rørte kun lidt dernede mellem "læberne", men den kom overhoved ikke helt op. Derefter tog han et kondom på, og ville stikke pikken op i mig, men da det gjorde for ondt på mig, lod han være. Jeg har aldrig haft sex før, men ved ikke, om jeg er jomfru, da jeg har fået finger før. Jeg har dog aldrig oplevet, at jeg er begyndt at bløde, efter jeg har fået finger.. Så jeg ved ikke, om jeg er jomfru. Men mit spørgsmål er så, om jeg kan være blevet gravid af det? Altså hvis han har haft noget sæd på sine fingre og så ført det ned til min skede, eller hvis han havde lidt sæd ved sin pik, da han rørte mig med den dernede? Min menstruation var stoppet 2 dage inden det her skete, så ved heller ikke om det har nogen betydning..? Jeg håber, jeg kan få svar, for er rimelig nervøs for, om jeg kan være gravid...! PS. Jeg vil gerne tage en graviditetstest, men den kan jeg jo først tage på det tidspunkt, hvor min menstruation skulle have været, så der går i hvert fald 3 uger, og jeg har ikke lyst til at være nervøs i tre uger endnu :-( Hilsen den nervøse Juliane

Svar:
Hej med dig Juliane
Det lyder rigtig godt i har det så godt sammen og jeg kan godt forså du skriver ind til os, så du måske ikke behøver være nervøs i 3 uger.
Det lyder ikke til, at du er jomfru nu når du skriver du har fået finger, da det også er en seksuel agt. Men selvom du ikke er jomfru, kan du godt stadig have jomfru hinden, da den nogle gange kan tage et stykke tid og komme helt af med. Hvis i vil have sex, men det gør for ondt, at stikke pikken op, skal i prøve og få dig udvidet, ved stille at stikke noget op i dig, som er større og større. Til sidst vil du være klar til, at få hans penis op.
Men nu vil jeg svare på dine egentlige spørgsmål og der er faktisk chance for, at blive gravid hvis han har haft lidt sæd på sin finger eller pik, da han har været i oppe i din skede. Men chancen er meget lille og du skriver endda der ikke har været nogen stor indtrængning, så chancen er endda rigtig lille. Men du skal huske der stadig er en chance, faktisk så er der meget stor chance for at blive gravid, lige efter man har haft menstruation, så jeg syntes det er noget du skal få tjekket, så du slet ikke behøver være nervøs.
Du har ikke helt ret i det med graviditetstest, først skal tages når man skal have sin menstruation. Det er rigtig nok, at de test er sikrer jo senere man tager dem og især hvis man venter til man skal have sin menstruation. Men nu om dage er de fleste graviditetsteste også meget præcise, selvom man tager dem kort tid efter man har haft sex. Så jeg syntes du skal prøve og tage en og så kan du tage en igen dagen efter, for at dobbelt tjekke. Men ellers kan du også vælge og gå til lægen, da de kan teste dig på en anden måde og give dig et svar, du kan være helt sikker på er sandt.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw