Gravid uden han har været oppe?
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Hej. Jeg er rigtig bekymret. Mig og min kæreste har ikkr rigtig haft sex, jeg er jomfru. Han har bare gidet mig finger, og ud fra hans penis kom der noget væske ud, ikke sæd tror jeg, og det har han tørt af med hans finger og bagefter gidet mig finger. Han har ikke været inde i 'hullet' kan jeg stadig være gravid????

Svar:
Hej med dig
Det er rigtig godt du skriver, nu når du er i tvivl om, at du kan have været blevet gravid.
Som du beskriver det, så lyder det til, at den væske der kom ud af hans penis er præsæd. Præsæd er noget tyndere end sæd er og der kommer ikke så meget. Det er der fordi, at det smører penissen, så forhuden lettere kan glide frem og tilbage over penishovedet.
I denne præsæd, er der også nogle få sædceller, så der kan godt være chance for, at du er blevet gravid. Du skal dog vide, at chancen er meget lille for, at det er sket. Men for, at du ikke skal være så nervøs for det, syntes jeg du skal tage en graviditetstest og se hvad den siger.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw