gravid på ppiller?
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej cyberhus. jeg skriver egentlig pga en utrolig irriterende joke! :( Jeg har været på ppiller siden Juli. og har ingen problemer haft med dem. mistede dog min kæreste inden vi nåede at få "afprøvet dem" alså dyrke sex uden kondom. vi har heldigvis nu fundet sammen igen, og fået styr på tingene. i min sidste pause (alså min 7 dages pause på ppillerne i november måned) der havde jeg det VILDESTE ædeflip.. de første 3-4 dage jeg ku spise hele tiden! :/ som joke begyndte mine veninder at sige jeg sikkert var gravid osv.. og blev lidt panisk ved tanken om det? hmm.. jeg ved at der ved ppiller stadig i en lille chance kan forekomme graviditet. men alle har vel tanken "det sker ikke for mig" nu er det så pause igen. det er første dag uden pille idag d. 12, og nu kan jeg ikke la vær med at gå og frygte at jeg faktisk er gravid :( synes hver gang jeg kigger i spejlet så min mave blevet større.. er helt tiden opmærksom på at jeg spiser :( og føler det som et tegn på jeg er gravid (fordi mine venner sagde det) er det normalt at man bliver lidt oppustet i maven når man har den 7 dages pause? og man ska ha sit lort? hmm eller ska jeg frygte en evt graviditet? derudover. når man har den 7 dages pause på pillerne, er der så større/mindre? chance for at blive gravid? kh. den fortvivlede!:(

Svar:
Normal.dotm
0
1
202
1071
Aalborg
20
4
1414
12.0
0
false
18 pt
0
false
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Table Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
Hej med dig,
Det er helt forståeligt, at du er lidt bekymret, nu hvor dine veninder er kommet til at joke lidt med, at du kunne være blevet gravid.
Jeg vil dog slå fast til at starte med, at det lyder usandsynligt, at det skulle være sket :-) Det er der flere grunde til.
For det første, så er du på p-piller, og jeg går ud fra, at du har taget dem hver dag, som du skal. Selvom man siger, at der er en lille risiko for at blive gravid, så er den altså meget meget meget lille, og det er derfor ikke noget, du skal bekymre dig om.
For det andet, så lyder det også til, at du har fået din menstruation, hvor du har holdt den 7-dages pause, hvilket også er et godt tegn.
Og for det tredje, så er det kun i din ægløsning, at du har mulighed for at blive gravid, og da det er ikke så mange dage i måneden, mindsker det også risikoen en del.
Alt i alt, så tror jeg, at du kan være helt rolig. Når du går og er bekymret, så kan det være derfor, at du er meget fokuseret på, om du ser lidt tykkere ud end du plejer, og om du spiser mere, end du plejer osv. Men jeg tror ikke, du skal være nervøs. Det er helt normalt, at man føler sig lidt oppustet, når man holder den 7-dages pause, hvor menstruationen kommer. Nogle piger oplever også kvalme, muskelsmerter, træthed og andre ting, så det behøver slet ikke have noget med graviditet at gøre :-)
Bliver du ved med at tænke over det, så kan du altid købe en graviditetstest i dit supermarked og tjekke efter, så du er helt på den sikre side.
Jeg håber, at mit svar kunne hjælpe.
Med Venlig Hilsen
Anne