Gravid kæreste.
brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Hej. Jeg har mig en rigtig dejlig kæreste som jeg venter barn med, som er blevet sat til d. 4 december, så det glæder vi os rigtig meget til. Det at hun blev gravid var overhovedet ikke en fejl , vi prøvede faktisk på at få os en lille. Nu har jeg læst en bog om opførelse efter gravidteten, og den siger at den 3 dag skal være hård, på den måde at hendes homoner bliver brudt ned på grund af at fødslen hvilket jo er normalt , men er der på nogen måde man kan gøre dagen for hende lidt nemmere? Nu er vi jo lige op omkring de der 14 dags tid tilbage til vi har fået os en lille, vi har skruet ned for vores sex liv, og nyder hinanden på en anden måde, jeg tør bare ikke at give hende orgasme hverken gennem sex eller andet, så det er kun mig som får liv til at komme. Jeg har læst at det ikke er så godt at få en orgasme som kvinde når hun er så langt henne som hun er, da det kan sætte det hele i gang, men er det helt rigtigt? Tør i hvertfald ikke gøre det selvom jeg meget gerne vil have sex med hende så tør jeg squ ikke helt rigtigt , for det er jo vores første så jeg er lidt meget opmærksom , også er det jo også helt nyt og spændende, vi har i hvertfald nyt det. :-)

Svar:
Hej med dig.
Det lyder som om du er meget opmærksom på graviditeten og alt det skal ske når i får et barn. Det synes jeg er rigtig godt og et godt udgangspunkt.
Du spørger hvad du kan gøre for at hjælpe din kæreste på den 3. dag, som skulle være hård for hende. Hvis du mærker hun er meget presset efter graviditeten, så tror jeg det bedste du kan gøre er at hjælpe hende så meget som muligt. Du kan støtte hende så godt som du kan. Du kan også sige til hende, at hun bare skal sige til, hvis der er noget du kan gøre for hende. Så tror jeg hun vil blive glad og føle at dagen er lidt nemmere og bedre.
Angående det med sex, så har du ret i at, nogen mener, en orgasme godt kan sætte gang i en fødsel når hun er så langt henne. Under en orgasme kommer der små rytmiske sammentrækninger og de kan være med til at starte de "rigtige" veer, som også er sammentrækninger i livmoderen. Det er ikke noget der er stor risiko for, og fødslen starter ikke pludseligt hvis ikke barnet, og din kærestes krop er klar til det...bare fordi hun får en orgasme. Skulle det alligevel ske, er din kæreste efterhånden så langt henne i sin graviditet at barnet vil blive født "til tiden" Terminsdagen er kun en ca. dato for hvornår fødslen bør gå igang. Man siger at tre uger før og to uger efter termin er helt normalt. Så hvis din kæreste skulle gå i fødsel idag, ville hun ikke føde for tidligt. Så du behøver ikke være bange for at give hende en orgasme. Hvis I har lyst til hinanden synes jeg I skal nyde det og være sammen.
Til sidst vil jeg bare sige, at jeg synes det er rigtig fint at du er så opmærksom. Jeg er helt sikker på at du nok skal gøre det godt undervejs og når barnet kommer til verden.
De bedste hilsner Sine