Gravid heller ikke

brevkassespørgsmål

Gravid heller ikke

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 9 år 4 måneder siden

Hej...

jeg havde sammeleje med kæreste for et par uden siden

jeg har ondt i maven nogen gange og den siger underlig lyde

jeg har ikke fået min menstruation i nu men den er ikke reglmæssig

så det er lidt svært men jeg har taget en graviditettest og den var negativ

og vi brugte kondom kan jeg stole på testen eller?

Svar:

Hej med dig

Det er rigtig fint, at du skriver, da det ikke er rart at gå at være i tvivl om man er gravid eller ej.

Jeg kan godt forstå, at du er lidt bekymret, når du nogen gange har ondt i maven, og der kan være rigtig mange forskellige årsager til, at man kan have ondt i maven og at den kan finde på at sige underlige lyde. Man kan også få ondt i maven af at gå og være bekymret over om man er gravid. Hvis du stadigvæk ofte har ondt i maven, kan du eventuelt prøve at snakke med din mor eller far om det, og derefter kan I måske kontakte lægen, hvis det er slemt for dig. Du skriver også at din menstruation ikke er regelmæssig, og det kan derfor være svært at regne ud hvornår den kommer, hvilket kan gøre en lidt bekymret.

Du skriver, at du har taget en graviditetstest, og du kan derfor være helt rolig i forhold til dine tanker omkring, at du måske kan være gravid. Alle de graviditetstests man kan købe er 99,9 % sikre, hvilket betyder, at du godt kan regne med, at du ikke er gravid, når testen viste et negativt svar. Det eneste du skal være opmærksom på, er at svaret kan være usikkert, hvis du har taget testen for tidligt. Hvis du er i tvivl om det er for tidligt du tog den, kan du eventuelt prøve at tage en ny graviditetstest. Derudover skriver du, at dig og din kæreste brugte kondom, hvilket lyder som en rigtig god og fornuftig ide, da det er en sikker måde at dyrke sex på. Når din kæreste havde kondom på, forhindrer kondommet sædcellerne i at komme op i din livmoder og befrugte nogle æg. Derfor er der en meget lav risiko for at blive gravid, når man bruger kondom.

Jeg håber, at du kunne bruge mit svar.

Mange hilsner

Annika

Annikas billede
Annika har svaret på dette spørgsmål