gravid eller bare panisk/nervøs?

brevkassespørgsmål

gravid eller bare panisk/nervøs?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej!

Jeg er en pige på 15 som er lidt nervøs. ..

Jeg lå og nussede med min kæreste og han gav mig finger og jeg er lidt bange for hsn hsvde sæd på sine fingre det skal lige siges at han ikke var kommet.  Jeg fok får et år siden en p-spirak som sksl beskytte mod graviditet kraftige menstruation smerter blødninger  sådan noget.  Jeg har haft min menstruation en gang efter men jeg har læst at man kan være gravid stadig?  Og efter den har jeg kun haft plet blødninger men det gør den der spiral også at man gør?  Jeg har fået en test hos lægen der sagde negativ men jeg er stadig nervøs!  Der er jo nogen hvor man er aligevel er gravid:(

Hilsen ...... <3

Svar:

Hej med dig...

Du kan slappe fuldstændig af, du er ikke gravid.:)

Chancen for at man overhovedet kan blive gravid ved at der er kommet lidt sæd på en finger og så derefter op i skeden er næsten nul.. udover det har du taget en test og haft menstruation, så den er vist skudsikker. Og pleblødningerne kan godt skyldes spiralen, men også at du stadig er meget ung og din menstruation måske ikke er helt stabil.

Så ingen problemer..

Kan du have en god weekend

Venlig hilsen

Erroll

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål