Gravid af præsperm??
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej kære rådgivere:) Min kæreste og jeg skriver til jer nu fordi vi er bekymrede! Vi havde sex for første gang igår, sikker sex!! Men inden han fik rejsning gav jeg ham et handjob. Jeg er nu bange for at den præsperm jeg fik på fingerene kan gøre mig gravid. Da jeg gav min selv finger, under samlejet?:) -den bekymrede pige og hendes kæreste:)

Svar:
Hej med jer to..
Det er godt i undersøger tingene og at I faktisk har sikker sex.:)
Jeg tror ikke I behøver at være nervøse, fordi sædceller kan ikke holde til så voldsomt meget. For at der skal være en lille bitte chance for at du kan blive gravid ved at få finger eller give sig selv finger, hvor der er presperm på, så skal spermen være helt frisk og føres langt op. Udover det ska du have ægløsning og det er kun få dage om måneden at du har det.
Prøv at læse den her artikel på sexlinien.dk. Jeg synes den forklarer de helt tydeligt. Så bare rolig..
Venlig hilsen
Erroll