Gravid af præsperm
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej. sagen er den at min kæreste og jeg have ubeskyttet sex her i forrige weekend. han kom ikke, og var kun inde i ja... 10 sekunder da jeg sagde fra dordi vi ikke var beskyttet... jeg tog en fotrydelsespille ja nok først 72 timer efter.. Nu er jeg nervøs for om jeg kan være blevet gravid.. er chancen stor og bør jeg være nervøs..??? Det var den 14 dag i min cyklus (hvis man regner efter 28 dage) sådan plejer min cyklus at være.. men sidste gang fik jeg min menstuation efter 20 dage..! Nu er det 21 dage siden min sidste start af mens så skal jo snart have den næste gang...kan fortrydelsespille eller bekymringer gøre noget ved min cyklus? Og skal man købe billig eller dyr graviditetstest??? Håber på hurtigt svar!:-/

Svar:
Normal.dotm
0
1
230
1311
Aalborg
10
2
1610
12.0
0
false
18 pt
0
false
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Table Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
Hej med dig!
Jeg kan godt forstå, at du er bekymret, men jeg tror umiddelbart ikke, at der er noget at være bekymret for :-)
Du har helt ret i, at det er meget vigtigt at beskytte sig, når man har sex, og derfor er det også godt, at du sagde fra. Der er altid en lille risiko for at blive gravid, når fyrens penis har været inde i en, selvom han ikke er kommet - men sandsynligheden er ikke så stor. Du skriver, at du har taget en fortrydelsespille efter 72 timer, hvor den altså stadig gerne skulle virke - så det er også rigtig fint.
Når du skal have din menstruation næste gang, skal du ikke blive bekymret, hvis den ikke forløber helt, som den plejer. Som du selv er inde på, så kan både fortrydelsespillen, men også mange bekymringer, have en indvirkning på menstruationen. Selve fortrydelsespillen kan give pletblødninger eller få menstruationen til at komme lidt før eller lidt efter, hvad den normalt ville. Der er mange hormoner i en fortrydelsespille, og derfor vil det være helt naturligt, at kroppen opfører sig lidt anderledes, end den plejer.
Jeg kan godt forstå, at det kan føles som nogle lange dage, når man skal gå og vente på, om menstruationen kommer eller ej, og derfor synes jeg godt (som du selv nævner), at du kan prøve at købe en graviditetstest. De billige er ofte ligeså gode, som de dyre. Ved at tage en test kan du få helt afkræftet, at du skulle være gravid, og det kan være rart at få det ud af verden med det samme :-)
Men som sagt, så tror jeg ikke, at der er noget at være bekymret over.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar.
Mvh Anne