Gravid af finger + noget ang. abort

brevkassespørgsmål

Gravid af finger + noget ang. abort

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej! Jeg er en pige på fjorten, som ret ofte har sex med min kæreste (med beskyttelse). Når han kommer, tager han kondomet af og giver mig finger. Er det muligt for mig at blive gravid, HVIS han fik lidt sæd på fingeren og gav mig finger? En anden ting; hvis jeg skal have en abort(hvis jeg bliver gravid) SKAL det være mine forældre der underskriver? Kan det ikke være drengens? Venlig hilsen, Cat. (:

Svar:

Hej med dig..

Det er godt du spørger, så du ikke skal gå og bekymrer dig alt for meget.. Og det behøver du nemlig ikke...

Det er sådan at sædceller ikke kan overleve ret længe uden for penis eller livmoder og derfor er sædcellerne for det meste døde og tørret ind, inden de måske kommer op i dig, hvis han giver dig finger. For det andet skal sædcellerne gerne skydes godt op i dig, så de ikke skal svømme alt for langt for at nå et af dine æg.

Og den sidste tinger, at får at du kan blive gravid skal du have ægløsning og det har du kun få dage om måneden, så man skal også ramme de par dage.

Når det er sagt, så er meget muligt og man kan jo være meget meget uheldig. Derfor er det altid en god ide, at være lidt forsigtig når han tager kondomet af og hvis I er tvivl kan han jo altid lige vakse sine hænder eller tørre dem af i dynen.:) Prøv at læse den her artikel fra sexlinien.dk

Omkring abort, så er det dine forældre der skal orienteres og være med til at bestemme om du skal eller ikke skal have en abort. Du kan læse lidt mere om det her.