Gravid
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg havde sex med min kæreste, med kondom og det hele. Men tanken går stadig igennem hovedet om man nu er gravid? Jeg kan ikke sove om natten eller noget... Hvad skal jeg gøre? :-( Hjælp...

Svar:
Hej med dig,
Det er rigtig godt at du skriver herind, nu hvor du er så nervøs.
Det lyder heldigvis til, at dig og din kæreste har været fornuftige og brugt kondom, og så skulle du jo gerne være beskyttet :-) Det er dog helt naturligt, at man godt kan være lidt bekymret alligevel, og det lyder bestemt ikke rart, at du slet ikke kan sove på grund af tankerne omkring det.
Jeg synes derfor du skal prøve at købe en graviditetstest enten på apoteket eller i et supermarked og tjekke efter. Hvis kondomet ikke sprang og alt gik helt som det skulle, så er der kun en lille bitte risiko for, at du er blevet gravid. Men når man går og tænker så meget over det, så kan det være rart at få det ud af verden, og det kan graviditetstesten måske hjælpe med.
Jeg håber, at det var svar nok,
Med Venlig Hilsen
Anne