Gravid?

brevkassespørgsmål

Gravid?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 12 år 4 uger siden

Hej.. her for lidt over to måneder siden, var jeg sammen med min kæreste. Vi lå i hans seng og hyggede, hvor det startede med at jeg gav ham et blowjob, og han kom.. Derefter gav han mig finger. Jeg er nu i tvivl om jeg kan være blevet gravid, hvis han har haft sæd på hans fingre? Jeg fik min menstruation ca. 16 dage efter, hvor jeg blev så lettet, men jeg går stadig med tvivlen om at jeg stadig kan være blevet gravid.. Hvis min menstruation er regelmæssig, vil den komme på lørdag d. 11 marts, men problemet er bare at jeg på fredag tager til Kina, hvor jeg skal være i ca. 4 uger. Jeg er virkelig ked af at skulle gå ned på apoteket og købe en graviditetstest og lægen skræmmer mig endnu mere.. Hjælp! Hilsen den fortvivlede :-)

Svar:

Kære fortvivlede pige.

Tak fordi du skriver til Cyberhus.

Det er slet ikke rart for dig, at du går og er nervøs for om du er gravid. Det er ikke helt let for mig at give dig en forsikring på om du er gravid eller ej. Jeg kender ikke til din cyklus, om den er u/regelmæssig. Hvis du fik menstruation 16 dage efter i var sammen, formoder jeg at du kunne være midt i din cyklus, hvor der er størst mulighed/risiko for at blive gravid.

Nogle gange får kvinden det der ligner en menstruation, selvom hun er gravid. Dette er ikke så fedt for dig at høre. Jeg synes helt klart at du skal gå på apoteket eller dagligvarebutik, for at købe en graviditetstest, så du kan få ro inden i. Hvis det viser sig at du ikke er gravid, vil du kunne nyde turen uden at være nervøs. Hvis det viser sig at du er gravid, er det en god ide´, at tale med din mor og at du får en tid ved lægen inden du tager afsted til Kina.

Lad os håbe på at du slipper med forskrækkelsen denne gang. Husk at det er godt at bruge kondom, både for at undgå graviditet, klamydia og andre kønssygdomme.

De bedste hilsner Mette.