Gravid
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hey Cyberhouse.. Jeg var sammen med en god vendine nytårsaften og vi blev ret fulde.. Jeg/vi er bange for om hun er gravid vi kan ikke selv huske noget for festen men der er et eller andet der siger os vi var sammen..

Svar:
Hej dreng, 14 år,
Det lyder ikke som en særlig fed situation... og jeg kan godt se hvorfor I er nervøse. Det er slet ikke alle der bliver gravid første gang, man har ubeskyttet sex, men på den anden side kan det sagtens ske.
Det eneste jeg kan sige til dig, er at I må vente til hun skulle have haft sin menstruation (hvis den er regelmæssig), og så kan hun tage en graviditetstest. Testen kan købes på apoteket og i alle større supermarkeder. Hvis hendes menstruation ikke er regelmæssig, vil jeg tro I skal prøve at vente til der er gået cirka en måneds tid, altså til slutningen af Januar, og så skal hun tage testen.
Jeg ved godt det er pokkers længe at skulle vente, men det er det bedste jeg kan sige til jer. Hvis hun viser sig at være gravid, og I har brug for hjælp derfra, skal I selvfølgelig bare skrive igen. I er også velkomne til at skrive igen, hvis der er noget helt andet, I vil spørge om...
Jeg håber trods alt, at det var en lille hjælp.
Med Venlig Hilsen
-Sune