gravid

brevkassespørgsmål

gravid

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

hej jeg har et spørgsmal min kæreste er lige starte hun har være i gang med p piller i 4 dag i sit liv og mig og hende.gjorde det første gang efter 3 p pille og nu tænker jeg på om hun kunne blive gravid ?

Svar:

 Hej Anonym

Godt du spørger når du er i tvivl.

Det kan godt være lidt forskelligt i forhold til hvilke p-piller din kæreste tager, så jeg kan ikke give dig et helt præcist svar.

Men, for de fleste p-piller plejer man at sige at det er en god idé at beskytte sig med kondom de første 7 dage man tager pillerne.

Så ja, der kan godt være en risiko for at din kæreste er gravid, men jeg mener ikke den er særlig stor. Jeg synes i skal tage det roligt og vente og se om ikke din kæreste får sin næste menstruation som hun skal. Hvis hun gør det er hun ikke gravid.

Hvis hun mod forventning ikke får sin menstruation næste gang, synes jeg selvfølgelig i skal sørge for at komme til lægen, så hun kan få tjekket om hun skulle være blevet gravid alligevel.

Mange hilsner - Mie