gravid?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej brevkasse. Jeg er en pige på 14. Min kæreste er også 14 og vi havde aftalt en elskovseftermiddag da jeg skulle være alene hjemme. Vi skulle ikke have samleje for det vil jeg ikke før jeg bliver 15. Det blev en vidunderlig eftermiddag. Vi klædte os nøgne og lagde os på min seng på nogle håndklæder. Vi kyssede en million gange og kælede for hinandens kønsdele. Jeg kom flere gange, og min kæreste fik også adskillige udløsninger. Da han var gået undersøgte jeg mig selv inden jeg skulle i bad. Jeg havde sådan størknet sæd mange steder. På brysterne, maven, røven og også helt oppe ved inderlårene. Nu er jeg lidt bange for om jeg kunne være blevet gravid. Vores kønsdele var jo lidt tæt på hinanden nogle gange specielt når han skulle sprøjte og jeg gned ham hårdt og han havde sine fingre oppe i mig. Kan der være kommet sæddråber ind i skeden? Vi havde IKKE samleje. Hvor stor er risikoen? Jeg er lidt ked af den angst jeg har fået efter en ellers dejlig dag. Håber I kan hjælpe. Hilsen Jomfruen

Svar:
Kære Jomfruen
Jeg kan godt forstå du spørger når du er kommet i tvivl. Først vil jeg gerne sige at risikoen for at du kan være blevet gravid er meget lille, fordi I ikke har haft samleje. Hvis han har haft sæd på fingrene og derefter givet dig finger, kan du i princippet godt blive gravid, men chancen er stadig er meget lille.
Jeg kan godt forstå du er ked af den angst du har fået, når det var så dejligt. Men ud fra det du beskriver, så mener jeg slet ikke du har nogen grund til at tro du kan være blevet gravid. Sandsynligheden for det er meget meget lille.
Kærlig hilsen Sine